מעניין

חולה הסרטן השלים מרתון עם הרופא ששחזר לו את הירך: "זה לא היה קשה יותר ממסע הסרטן שלי"

כשחלה בסרטן ועבר ניתוח להסרת הגידול ושחזור הירך, קולין ג'קסון לא הפסיק לשאול אם יוכל לרוץ שוב. הרופא שלו אמר בצחוק שאם כן - הוא ירוץ יחד איתו. לפני כחודשיים זה קרה, אך באופן לא שגרתי...

אא

כשקולין ג'קסון (39) אובחן ב-2019 עם כונדרוסרקומה, סוג של סרטן עצמות, הוא לא נתן לאתגר הבריאותי לשים קץ לימי הריצה שלו. "אני לא מתכוון לתת לסרטן לעצור אותי מלעשות את מה שאני אוהב", אמר ג'קסון לחדשות סן דייגו.

גם לאחר שעבר ניתוח לשחזור הירך והשלים תהליך שיקום ממושך, ג'קסון נשאר נחוש לחזור לרוץ במרתונים יום אחד. "אני זוכר ששכבתי בחדרי במרכז הרפואי ג'ייקובס, מרותק למיטה, בלי יכולת לזוז לאחר הניתוח בו הסירו את הגידול ושחזרו את הירך שלי, וחשבתי לעצמי: 'אני אשלים מרתון שוב'", נזכר ג'קסון. "ידעתי שיהיה קשה להגיע לשם, אבל לא בלתי אפשרי".

עם זאת, הוא לא ציפה שהרופא שלו, ד"ר ג'יימס פלינט, יהיה זה שיצטרף אליו למסע של 40 ק"מ, אך זה בדיוק מה שקרה לפני כחודשיים.

למרות שהם מתגוררים במדינות נפרדות, ג'קסון באריזונה שבארצות הברית ופלינט בקליפורניה, השניים השלימו את המסלול יחד, אם לא במובן הפיזי, אז לפחות ברוחני. "זה היה ממש מגניב שד"ר פלינט עבר יחד איתי את המסע הזה", אמר ג'קסון. "הנוכחות שלו עשתה את כל ההבדל. אני לא יכול לנסח את זה במילים".

ג'קסון משמאל עם הרופא שלוג'קסון משמאל עם הרופא שלו

חמש שנים לפני שג'קסון אובחן עם סרטן, הוא החל לרוץ במטרה להיות בריא יותר. "הייתי שמן באופן חולני והרופא שלי אמר לי שאני חייב לעשות שינוי אם אני רוצה לחיות עד יום ההולדת הבא שלי". ג'קסון עבד על הכושר הגופני שלו בהדרגה והציב לעצמו יעד לרוץ 3 מרתונים בשנה.

התוכניות שלו השתבשו לאחר שהותקף בשנת 2018 וסבל משבר בגולגולת ובקרסול. הכאב שלו נמשך עד שנת 2019, אז אובחן כחולה כונדרוסרקומה. מדובר בסוג של סרטן העצם, המתפתח בתאי הסחוס ומשפיע בעיקר על עצם הירך, הזרוע, האגן והברך. במקרה של ג'קסון, הוא הזדקק להחלפת מפרק אנדופרוסטטי עם שחזור עצם, מפרקים ורקמות רכות.

לאחר הניתוח, בעוד הוא משתקם, הוא לא הפסיק לשאול את הרופאים האם יוכל לרוץ שוב. ד"ר פלינט אמר בצחוק שאם הוא ירוץ שוב במרתון, אז הוא יעשה את זה יחד איתו. פלינט עמד במילה שלו, אומנם לא במובן הרגיל. בשל מגבלות הקורונה, הוא לא הצליח לצאת מגבולות המדינה, אך הוא ליווה את ג'קסון לאורך כל הדרך בשיחת וידאו.

מסעו של ג'קסון ארך 12 שעות, 32 דקות ו-32 שניות. "זה מפחיד מה הגוף מסוגל לעשות עם מה שיש לי", אמר ג'קסון בפוסט לאחר המרתון. "זה לא היה קשה יותר ממסע הסרטן שלי".

בימים אלו, ג'קסון עדיין נלחם בסרטן לאחר שהתפשט לריאותיו בחודש האחרון. אך למרות חוסר הוודאות, ג'קסון נשאר חיובי: "אני עדיין עושה את מה שאני אוהב. אני פשוט עושה את זה אחרת. זה שינה את הדרך בה אני זז, אבל לא את הדרך בה אני חי את החיים".

תגיות:סרטןרץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה