חדשות בעולם

לאחר שישה ימים: ספינת הענק שנתקעה בתעלת סואץ – חולצה

כשבוע לאחר שספינת הענק נתקעה וחסמה את תעלת סואץ, הצליחו כוחות החילוץ לשחרר את חרטומה מהגדה המזרחית. בשלב זה לא ברור מתי ישתחרר הפקק של מאות הספינות המחכות לעבור בתעלה

הספינה Ever Given (תמונה: שאטרסטוק)הספינה Ever Given (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 10:15)

הספינה Ever Given, שנתקעה בתעלת סואץ שבמצרים, חולצה לפנות בוקר (שני) באופן חלקי.  כוחות החילוץ הצליחו לשחרר את חרטומה של ספינת הענק מגדתה המזרחית של התעלה, והיא צפה כעת באופן חופשי אם כי חלקי.

על פי הדיווח ב"רויטרס", הספינה התיישרה וחזרה למסלול רגיל. היא תעבור סדרת בדיקות לפני שתמשיך בדרכה. בשלב זה לא ברור מתי ישתחרר הפקק של מאות ספינות שנוצר בשל חסימת התעלה.

למרות ההתקדמות שהושגה, המבצע לחילוץ הספינה לא הסתיים. פטר ברדובסקי, מנכ"ל החברה ההולנדית "בוסקאליס" המסייעת בחילוץ, אמר כי מדובר ב"חדשות טובות" אולם ציין כי ייתכן ועדיין יהיה צורך בהורדת חלק ממכולות המטען הנמצאות על הספינה, מה שצפוי לגרום לעיכוב נוסף בפתיחת התעלה לתנועה.

הספינה, השייכת לחברת Ever Green הפועלת מטיוואן, עשתה את דרכה מסין לנמל רוטרדם שבהולנד. מדובר באחת הספינות הגדולות ביותר בעולם – היא מגיעה לאורך של כ-400 מטרים, ומשקלה 224,000 טון. ביום שלישי שעבר נתקעה הספינה בחלק הדרומי של תעלת סואץ, וחסמה את אחד מנתיבי השיט המרכזיים בעולם. יו"ר רשות תעלת סואץ, אוסאמה רביע, אמר הבוקר כי לפחות 369 ספינות ממתינות לשחרורו של הפקק האדיר כדי לעבור בתעלה – והן כוללות עשרות ספינות מטען גדולות ומכליות נפט וגז. חסימת התעלה הובילה לעלייה של כ-3% במחירי הנפט בעולם ולנזק לסחר הבינלאומי המוערך בכ-10 מיליארד דולרים ליום.

שחרורה של הספינה, שנשאה מטען של 18 אלף מכולות, התאפשר הודות לגאות יוצאת דופן בתעלה ולאחר שצוותי החילוץ פינו בימים האחרונים כ-27 אלף מטרים מעוקבים של חול. על פי ההערכות הראשוניות, הספינה נתקעה בתעלה בשל תנאי מזג אוויר קשים שכללו סופות חול ורוחות עזות. בהמשך עלו השערות, כי מדובר בטעות אנוש או בתקלה טכנית. מצרים חוקרת את האירוע.

תגיות:חסימהתעלת סואץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה