חדשות בריאות

וריאנט קורונה חדש התגלה בישראל, החיסון יעיל נגדו

הווריאנט, שהתפתח בישראל, התגלה לראשונה ביולי 2020. שכיחותו נמוכה מאוד, הוא אינו גורם להדבקה נרחבת או לתחלואה קשה, והחיסון יעיל גם נגדו

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות מסר היום (שלישי), כי לפני מספר חודשים התגלה וריאנט חדש של נגיף הקורונה שהתפתח בישראל, אולם שכיחותו נמוכה מאוד והחיסון יעיל גם נגדו. כך עולה ממחקר חדש שפורסם על ידי המעבדה המרכזית לנגיפים של המשרד בתל השומר, המסכם את תמונת המצב של זני הקורונה הקיימים בארץ.

הזן, שקיבל את השם P681H, אובחן לראשונה ביולי 2020. עד חודש ינואר השנה אותרו 181 מקרים שלו בארץ. במשרד הבריאות ציינו, כי הווריאנט החדש אינו שכיח, ולמעשה הוא הולך ונעלם והעדויות עליו מתמעטות. עוד הדגישו, כי הווריאנט "אינו בעל משמעות קלינית או אפידמיולוגית, ואינו קשור או גורם להדבקה נרחבת, תחלואה קשה, או השפעה על יעילות החיסון. הווריאנט הבריטי הוא הדומיננטי בתחלואה, ומופיע מפברואר 2021 במעל 90% מהרצפים בישראל".

על פי הנתונים העדכניים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 356 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-42,328, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה נוספת – ל-0.9%.

מקדם ההדבקה רשם אף הוא ירידה נוספת, ועומד כעת על 0.53. בחברה החרדית המקדם ממשיך להיות הנמוך ביותר – 0.44. בחברה הערבית הוא עלה במקצת ל-0.64, ובחברה הכללית הוא עומד על 0.59.

8,268 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים. מספר החולים המאושפזים ירד ל-638, וירידה נוספת נרשמה במספר החולים שמצבם מוגדר קשה, העומד כעת על 423, מתוכם 206 מונשמים. ביממה האחרונה נפטרו שבעה חולים, ומניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,188.

עוד עולה מהנתונים, כי נכון לעכשיו אין בישראל יישובים המוגדרים אדומים על פי מודל הרמזור. שבעה יישובים הינם כתומים, 44 צהובים ו-1,253 ירוקים.

תגיות:חיסוןמגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה