חדשות בארץ

ריבלין קיבל את תוצאות הבחירות: "העם תובע שיתופי פעולה חוצי מגזרים"

בטקס שנערך בבית הנשיא, מסר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, את התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-24 לידיו של הנשיא ראובן ריבלין. הנשיא הבהיר, כי השיקול המרכזי שינחה אותו בהחלטה למי להעניק את המנדט להרכבת הממשלה הוא סיכוייו של המועמד: "החברה זקוקה לממשלה שתוביל דרך של ריפוי המערכות"

ריבלין ופוגלמן, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ריבלין ופוגלמן, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל הבוקר (רביעי) את התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-24 מידיו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן.

בנאום שנשא בטקס בבית הנשיא בירושלים, קרא ריבלין לפוליטיקאים לשקול "חיבורים לא שגרתיים" כדי לפתור את הפלונטר הפוליטי. "לאחר ההתייעצויות עם סיעות הכנסת, השיקול המרכזי שינחה אותי בבחירת המועמד עליו אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הוא סיכוייו של חבר הכנסת להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת", הבהיר. "ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים בינינו ולשקם את החברה בישראל, שספגה מכה קשה ביותר בצל מגיפת הקורונה".

ריבלין הוסיף כי "החברה הישראלית זקוקה לממשלה שתעביר תקציב מדינה, שתוביל דרך של ריפוי המערכות והאזרחים שנפגעו, ותחלץ את מוסדות המדינה מהקיפאון הפוליטי אלינו נקלענו דווקא ברגעים שבהם אזרחי ישראל זקוקים למוסדות מדינה יותר מכל".

"המשבר הפוליטי שמטלטל אותנו אמנם פוגע, ומחליש במידה מסוימת את הדמוקרטיה שלנו, אבל הוא לא יוכל לה. אנחנו והדמוקרטיה שלנו חזקים ממנו, החברה הישראלית חזקה ממנו", הצהיר הנשיא. "כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את העם בישראל, ישכילו לשמוע את תביעתו לחיבורים לא שגרתיים, לשיתופי פעולה חוצי מגזרים, לעבודה עניינית ומסורה למען אזרחי ישראל".

חלוקת המנדטים הסופית בבחירות לכנסת ה-24:

הליכוד – 30

יש עתיד – 17

ש"ס – 9

כחול לבן – 8

ימינה – 7

העבודה – 7

יהדות התורה – 7

ישראל ביתנו – 7

הציונות הדתית – 6

תקווה חדשה – 6

מרצ – 6

הרשימה המשותפת – 6

רע"מ – 4

סבב ההתייעצויות של הנשיא עם ראשי הסיעות בכנסת יחל ביום שני הקרוב. מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על אחד המועמדים עד ליום רביעי. על פי חוק יסוד הממשלה, לחבר הכנסת שקיבל את המנדט נתונים 28 ימים למשימת ההרכבה, אולם הנשיא רשאי ליתן לו אורכה של 14 ימים נוספים.

בבית הנשיא הסבירו את ההליך וציינו, כי "אם עברה התקופה שניתנה לחבר הכנסת ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, או שהודיע חבר הכנסת לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון – עומדות בפני הנשיא שתי אפשרויות שעליו לממש בתוך שלושה ימים: האחת, להטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, ולחבר כנסת זה יהיו 28 ימים להרכבת הממשלה; השנייה, להודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה".

"אם הודיע הנשיא ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, או שהטיל על חבר כנסת שני את מלאכת הרכבת הממשלה וגם הוא לא הצליח להרכיב ממשלה, או שהודיע חבר הכנסת לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון – רשאים רוב (61) חברי הכנסת לבקש מהנשיא בכתב, להטיל את התפקיד על חבר כנסת לבחירתם, שהסכים לכך בכתב, וכל זאת תוך 21 ימים. אם הוגשה בקשה כזו – על הנשיא להטיל את התפקיד על חבר הכנסת שצוין בבקשה תוך יומיים, ולחבר הכנסת עליו הוטל התפקיד מטעם רוב חברי הכנסת נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה".

במידה ולא הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת, או שחבר כנסת שנתבקש מטעם רוב חברי הכנסת לא הרכיב ממשלה, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהממשלה הוצגה והכנסת לא נתנה בה אמון – הכנסת תתפזר לפני תום הכהונה, ויתקיימו בחירות חוזרות.

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה