סרטי טבע

תיעוד נדיר: מה עשו שני דולפינים באמצע העיר? צפו בסרטון שכבש את הרשת

שני דולפינים, ככל הנראה גור ואימו, מצאו את עצמם שוחים במעלה התעלה הגדולה של ונציה, שעוברת במרכז העיר. מה הביא אותם לשם וכיצד שני הדולפינים הפכו לכוכבי הרשת? צפו

אא

אחד הסרטונים הויראליים ביותר במהלך הסגר הראשון של שנת 2020 היה סרטון של דולפין ששוחה במה שהתיימר להיות התעלה הגדולה של ונציה. הסרטון היה מזויף והתברר שצולם בכלל באי סרדיניה, אך הסרטון הבא הוא אמיתי לגמרי.

בשבוע שעבר, שני דולפינים יצאו לטיול בתעלה הגדולה והמפורסמת, שעוברת במרכז העיר של ונציה שבאיטליה, לאחר שהגיעו מכיוון ג'ודקה, לגונה שנמצאת גם היא בונציה. את הביקור הנדיר שלהם עשו במהלך סגר נוסף באיטליה, שעדיין נלחמת בגל השלישי של נגיף הקורונה.

זוג הדולפינים המפוספסים, ככל הנראה גור ואימו, נצפו לראשונה סביב השעה 6 בבוקר על ידי מרקו בוסטו, בעלים של חברת ניקוז בתעלת ג'ודקה, שהזעיק את הרשויות.

שעה לאחר מכן, הם נצפו בפתח התעלה הגדולה של ונציה, שוחים במעלה הזרם. "זו באמת הייתה הפתעה מקסימה - משהו מיוחד, לראות אותם ולחשוב כמה קרוב הם הגיעו לתעלה הגדולה", אמר לוקה פולין, שצילם את הסרטון, בראיון לרשת חדשות אמריקאית. "אבל הם גם היו בסכנה גדולה בגלל כל הסירות ששטו הלוך ושוב, שיכלו לפצוע אותם עם המדחפים שלהן".

בזמן שחיכו להגעת המשטרה, פולין והצוות שלו ניסו לעצור את התנועה, ובינתיים הרשויות קראו לצוות מומחים וצוות תגובת חירום, שהצליחו לכוון את הדולפינים בחזרה לתעלת ג'ודקה. "התנועה הייתה אינטנסיבית, והבנו שהדולפינים מבולבלים לחלוטין, שוחים לכל הכיוונים, בעיקר בגלל שהם פחדו", אמר גווידו פייטרולונגו, שהיה חלק מצוות החילוץ. "דולפינים בעיקר מכוונים את עצמם לפי קול, אבל כאן, משני צידי התעלה, היו קירות והיו סירות מסביב. הרשויות אמרו שהם היו תקועים שם שעתיים, שחו במעגלים".

בסופו של דבר, הצוות הצליח לנתב מחדש את הדולפינים וההשערה היא שהם חזרו בבטחה לים האדריאטי. "ראינו אותם שלוש פעמים ואז איבדנו אותם לגמרי. הם לא חזרו לכיוון התעלה הגדולה, אז אני מקווה שהם לקחו את הכיוון הנכון".

על פי המומחים, הדולפינים כנראה הגיעו לונציה לאחר שאיבדו את דרכם בזמן שחיפשו אוכל: "יכול להיות שהם עקבו אחר טרף, נדחפו צפונה ופתאום מצאו את עצמם בוונציה".

תגיות:דולפיניםרץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה