חדשות בארץ

נתניהו לבנט וסער: חזרו הביתה, הצטרפו לממשלת ימין יציבה

בהצהרה מיוחדת שנשא, קרא ראש הממשלה לנפתלי בנט וגדעון סער "לשים את המשקעים האישיים מאחור" ולהצטרף לממשלה בראשותו: "הציבור נתן למפלגות הימין רוב ברור של 65 מנדטים, זה מאפשר להקים ממשלת ימין יציבה"

נתניהו, הערב (צילום מסך, הפייסבוק שלו)נתניהו, הערב (צילום מסך, הפייסבוק שלו)
אא

(עודכן: 20:52)

הצהרת נתניהו, הערב (עמוד הפייסבוק שלו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת, בה קרא ליו"ר ימינה נפתלי בנט וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרף לממשלת ימין בראשותו: "זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות לאורך השנים", אמר. "בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, בואו נקים ממשלת ימין יציבה שתחזיק מעמד לשנים".

"לאחר שלוש מערכות בחירות שבהן לא הושגה הכרעה, הפעם העם אמר את דברו באופן מובהק", פתח נתניהו. "הציבור נתן למפלגות הימין רוב ברור של 65 מנדטים. זה מאפשר להקים ממשלת ימין יציבה, ממשלה שדרושה לישראל ביציאה מהקורונה כמו אוויר לנשימה. ממשלה יציבה כזו תכהן לאורך שנים, ותוביל את ישראל להישגים כבירים נוספים לטובת כל אזרחי ישראל. אפשר להקים אותה מיד, והאתגרים שניצבים בפנינו מחייבים זאת".

"לאחר ההצלחה האדירה שהבאנו עם מיליוני החיסונים, עלינו להזניק את הכלכלה, לבלום את הגרעין האיראני, לחזק את ההתיישבות, לחתום הסכמי שלום נוספים, להביא מיידית מיליוני חיסונים נוספים כולל חיסונים לילדינו, דבר שיבטיח שלא נחזור למחנק הסגרים".

"כל ממשלה אחרת שתוקם, ולא ממשלת ימין, תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה שתוקם בניגוד ברור ומובהק לאידיאולוגיה של הרוב העצום שהצביע לליכוד ולשאר מפלגות הימין", הצהיר נתניהו. "אני חושב שכולם יודעים שממשלה כזו, עם הניגודים הפנימיים הקיצוניים בתוכה, עשויה להרוס את כל ההישגים שהשגנו יחד בשנים האחרונות, ואני אומר לכם – היא תיפול מהר מאוד. בעת הזאת, כשאנחנו יוצאים ראשונים בעולם, זה יהיה אסון גדול למדינת ישראל ולכלכלתה".

"לכן אני פונה אליכם, נפתלי בנט וגדעון סער: זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות לאורך השנים, אבל ידענו גם להתגבר עליהם ולעבוד יחד לטובת אזרחי ישראל. בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, בואו נקים ממשלת ימין יציבה שתחזיק מעמד לשנים. מדינת ישראל ועתידה הם הדבר החשוב באמת. זה מה שהציבור העצום, שתמך בנו – בליכוד ובמפלגות הימין – מצפה שנעשה".

"אני חושב שכל אחד מאיתנו האמין לפני הבחירות, שהוא יוכל להגיע לממשלה ללא שותפות עם האחר. אבל העם אמר את דברו. העם החליט שאנחנו חייבים לשבת יחד. אני קורא לכם – חזרו הביתה, למקום הטבעי שלכם – לימין. בואו נתאחד ונקים יחד ממשלה לאומית יציבה. בעזרת השם, בואו ונביא לאזרחי ישראל בשורה ותקווה – ממשלת ימין מאוחדת ויציבה, שתדאג לכל אזרחי ישראל", סיכם נתניהו את דבריו.

סער הגיב בסירוב נחרץ על פנייתו של נתניהו: "באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות – נתניהו פונה אלי כדי שאצטרף אליו. תשובתי: אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו. המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה – פוגעת בישראל. מאידך, ממשלה בראשות אדלשטיין, כ"ץ או ברקת – ניתן להקים בקלות ובמהירות אם נתניהו יעדיף לשם שינוי את טובת המדינה על טובתו האישית, יפנה את הדרך ויאפשר למדינה להתקדם".

בתוך כך, פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח כי נתניהו הציע לבנט להיכנס מיידית לליכוד בתמורה להמלצה עליו לנשיא כמועמד להרכבת הממשלה. לפי הדיווח, בנוסף לתיקים בכירים בממשלה הבאה כוללת ההצעה שבעה שיריונים לאנשי ימינה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקרובות, וכן ייצוג בשיעור של כ-17% במרכז הליכוד ובקרב מתפקדי המפלגה.

בתגובה לדיווח ולפנייתו הפומבית של ראש הממשלה לבנט, נמסר מימינה כי "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

תגיות:גדעון סערנפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה