חדשות בארץ

בדרך לנשיא: בנט ייפגש מחר עם נתניהו, במוצ"ש עם לפיד

לקראת סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, ייפגש מחר יו"ר ימינה נפתלי בנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמוצאי שבת יקיים פגישה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. מוקדם יותר היום נפגש לפיד עם ראשי הרשימה המשותפת

נתניהו ובנט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ובנט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לקראת סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, שייערך ביום שני הקרוב, ייפגש מחר (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. על פי דיווחים שונים, הפגישה נקבעה ביוזמתו של נתניהו והיא צפויה להתקיים בלשכתו. במוצאי שבת ייפגש בנט עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

אמש נשא נתניהו הצהרה מיוחדת, בה קרא לבנט וליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, להצטרף לממשלה בראשותו. "הציבור נתן למפלגות הימין רוב ברור של 65 מנדטים", אמר. "זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות לאורך השנים. בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, בואו נקים ממשלת ימין יציבה שתחזיק מעמד לשנים".

"אני חושב שכל אחד מאיתנו האמין לפני הבחירות, שהוא יוכל להגיע לממשלה ללא שותפות עם האחר. אבל העם אמר את דברו", הוסיף נתניהו. "העם החליט שאנחנו חייבים לשבת יחד. אני קורא לכם – חזרו הביתה, למקום הטבעי שלכם – לימין. בואו נתאחד ונקים יחד ממשלה לאומית יציבה. בעזרת השם, בואו ונביא לאזרחי ישראל בשורה ותקווה – ממשלת ימין מאוחדת ויציבה, שתדאג לכל אזרחי ישראל".

בליכוד חוששים כי הנשיא ראובן ריבלין יעניק לבנט את המנדט להרכבת הממשלה, וזאת במידה ויגיע להסכמות עם סער ולפיד על שיתוף פעולה במסגרת הגוש להחלפת נתניהו. במקביל לפנייתו הפומבית של נתניהו לבנט, דווח בחדשות 12 כי הוא הציע לו להיכנס מיידית לליכוד בתמורה להמלצה עליו לנשיא כמועמד להרכבת הממשלה. לפי הדיווח, בנוסף לתיקים בכירים בממשלה הבאה כללה ההצעה שבעה שיריונים לאנשי ימינה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקרובות, וכן ייצוג בשיעור של כ-17% במרכז הליכוד ובקרב מתפקדי המפלגה. בימינה אמרו בתגובה כי "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

מוקדם יותר נפגש לפיד עם יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, ועם יו"ר הסיעה בכנסת אחמד טיבי, בניסיון לקבל את תמיכתם במועמדותו להרכבת הממשלה. בתום הפגישה נמסר, כי הוא דן עמם באפשרויות להקמת ממשלה חדשה "שתמנע מנתניהו, בן גביר וסמוטריץ' להקים ממשלה". עוד צוין, כי "השלושה דנו במגוון הסוגיות הכואבות לחברה הערבית לרבות מיגור הפשיעה, ועל דרכי הפתרון לסוגיות הללו. השלושה קבעו להמשיך את השיח בזמן הקרוב על מנת למצות את האפשרויות להחלפת שלטון ומדיניות נתניהו ולהביא לשינוי".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטהרשימה המשותפתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה