חדשות בארץ

סער: לא נתמוך בממשלת נתניהו, פועלים להקמת ממשלת שינוי

בכנס פעילים של מפלגתו, הבהיר יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, כי לא יצטרף לממשלה בראשות נתניהו: "לא משנה מה יהיו הלחצים ומי יהיו הלוחצים, זה לא ישנה דבר. לא תצליחו לכפות עלינו את נתניהו"

סער (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)סער (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, הבהיר הערב (ראשון) כי למרות הלחצים מימין אין בכוונתו להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. "לא משנה מה יהיו הלחצים, חבל על הזמן, לא יקרה", אמר בכנס פעילים של מפלגתו.

"כשיצאנו לדרך אמרתי בריאיונות הראשונים דברים מאוד ברורים: מי שרוצה שנתניהו יישאר – אני מבקש שלא יצביע בשבילי", אמר סער. "מתוך ראייה לעתיד, לאן נגיע לאחר הבחירות, לא רציתי שיבוא מצביע אחד שיגיד לי 'למה לא אמרת?'. אמרתי את זה בצורה שאין ברורה ממנה".

"חזרתי ואמרתי במערכת הבחירות, ואמרתי גם בליל הבחירות, ואני חוזר כאן הערב: לא נצטרף ולא נתמוך בממשלה בראשות נתניהו, ונפעל בכל כוחנו להקים ממשלת שינוי במדינת ישראל. זה מה שאני עושה בימים האלה – אני פועל כמיטב יכולתי כדי שתקום במדינת ישראל ממשלת שינוי שתחליף את נתניהו. חד, חלק וברור".

"אנחנו רוצים להקים ממשלת פיוס, שתחבר מחדש בין חלקי העם הזה שבו כולנו אחים", הצהיר סער. "לא משנה מה יהיו הלחצים ומי יהיו הלוחצים, זה לא ישנה דבר. אומרים לנו 'בואו מנעו בחירות חמישיות'. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו כדי למנוע זאת, אבל מי הביא את ישראל לארבע מערכות בחירות בשנתיים, שבאף אחת מהן לא השיג רוב בכנסת? הוא זה שצריך להסיק את המסקנות, לזוז הצידה ולאפשר לישראל להתקדם. אומרים לנו, 'בואו, תקימו ממשלת ימין' אנחנו אומרים: אדרבא, אנחנו בעד. בחרו מי שתרצו, אנחנו לא מתערבים. יש דבר אחד שלא תצליחו לעשות – לא תצליחו לכפות עלינו את נתניהו".

מוקדם יותר הערב, קרא יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ליו"ר ימינה נפתלי בנט להמליץ על נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה: "אם תמליץ על עצמך – תביא במו ידיך לאובדן שלטון הימין ולהקמת ממשלת שמאל", אמר בהצהרה מיוחדת שנשא מהכנסת. "כל המלצה שלך מחר לנשיא שהיא לא בנימין נתניהו תקרב אותנו בצעדי ענק להקמת ממשלת שמאל. משמעות ההמלצה שלך על עצמך, על שבעת המנדטים שהשגת בבחירות, היא אחת: צעד גדול ודרמטי לעבר ממשלת שמאל עם לפיד, ליברמן, מרצ, אבתיסאם מראענה ומנסור עבאס. גם אם תקראו לממשלה הזאת בשמות מכובסים כמו 'ממשלת שינוי' או 'ממשלת ריפוי' – זו ממשלת שמאל. ממשלה שהיא מסוכנת לכל מה שאתה ואני מאמינים בו".

"אני חושש מאוד שהאיתרוג והחיבוק של השמאל מסנוור אותך", הוסיף סמוטריץ' ותקף, "ואני כאן לומר בקול ברור – אל תמנע הקמת ממשלת ימין. מחר יגיע רגע המבחן. כשתיכנס בשערי בית הנשיא, תיקרע המסכה מעל המשחק המסוכן של הקמת ממשלת שמאל. אם תמליץ על נתניהו, כפי שמתבקש מתוצאות הבחירות – יהיה ברור שאתה בצד הנכון, שאתה מוריד מעל סדר היום את האפשרות לחבור לשמאל ולערבים. עם רוב של 59 חברים, גם יתר החברים יעשו את המאמץ וייכנסו, ותקום ממשלת ימין. אם תמליץ על עצמך – תביא במו ידיך לאובדן שלטון הימין ולהקמת ממשלת שמאל".

בהמשך הדברים פנה יו"ר הציונות הדתית גם לחברי תקווה חדשה ולעומד בראשם, גדעון סער: "נפתלי וגדעון, לא רק בישיבה עם נתניהו תפרו הבטחת בחירות אלא גם בהליכה לא אחראית עם גוש השמאל. לא גוש השינוי, גוש השמאל. הבטחתם לא להפוך את לפיד לראש ממשלה, גם לא ברוטציה. הבטחתם לא לשבת עם המפלגות הערביות. אני לא מבקש מכם להצטרף לנתניהו האיש, אני מבקש מכם להצטרף לדרך של ערכים, שלמיטב היכרותי איתכם אתם מאמינים בה".

"החיבוק התקשורתי אותו אתם מקבלים הוא רק בגלל שאתם בדרך להקים חלילה ממשלת שמאל. זו אותה התקשורת שאיתרגה את שרון ושכחה לו את את ההבטחה 'דין נצרים כדין תל אביב' שמאתרגת עכשיו אתכם. אל תתמסרו לחיבוק הזה. הוא רעיל, מסוכן וזמני מאוד. זה יתהפך עליכם מהר מאוד".

תגיות:גדעון סערבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה