חדשות בארץ

הבוקר: שלב ההוכחות במשפט נתניהו יוצא לדרך

ראש הממשלה בנימין נתניהו יתייצב בבית המשפט המחוזי בירושלים כדי לשמוע את דברי הפתיחה של התובעת הראשית, ליאת בן ארי. התביעה תחל את שלב ההוכחות בהצגת עדיה בתיק 4000, הראשון שבהם מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו בבית המשפט, מאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפתח הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים.

הדיונים בשלב ההוכחות ייערכו בימים שני, שלישי ורביעי בין השעות 15:30-9:00. התביעה תציג בהם את עדיה, ותנסה להוכיח באמצעותם את האישומים שייחסה לנאשמים בכתב האישום. כזכור, בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) נתניהו מואשם בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

הדיון היום יחל בדברי פתיחה של התובעת הראשית, עורכת הדין ליאת בן ארי. נתניהו יתייצב בבית המשפט כדי לשמוע את דבריה. יחד עמו יגיעו לבית המשפט הנאשמים האחרים – בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים בתיק 4000 בעבירת שוחד, והמוציא לאור של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, המואשם בתיק 2000 בעבירה של ניסיון למתן שוחד. נתניהו צפוי לעזוב בהמשך את האולם, לאחר שהרכב השופטים בראשות השופטת רבקה פרידמן-פלדמן קיבל בשבוע שעבר את בקשתו לפטור אותו מחובת נוכחות במהלך שמיעת העדות הראשונה.

בית המשפט החליט, כי התיקים יתנהלו לפי הסדר אותו ביקשה הפרקליטות – תחילה תיק 4000, ולאחר מכן תיק 2000 ותיק 1000. העד הראשון יהיה אילן ישועה, לשעבר מנכ"ל וואלה, שייחקר על ידי עורכת הדין יהודית תירוש. בתום עדותו, שתשתרע על פני מספר דיונים, ייחקר ישועה על ידי צוותי ההגנה בחקירה נגדית.

בתיק 4000 טוענת התביעה, כי בין נתניהו לשאול אלוביץ', לשעבר בעלי בזק ואתר וואלה, נוצרה מערכת יחסים של 'תן וקח', שהתאפיינה בקשר אינטנסיבי ותדיר. על פי כתב האישום, במסגרת קשר זה הפנו נתניהו ובני משפחתו דרישות שונות לבני הזוג אלוביץ', שעניינן אופן הסיקור שלהם בוואלה. כחלק ממערכת היחסים ההדדית, נטען כי בני הזוג אלוביץ' נענו, ככלל, לדרישותיו של נתניהו, והפעילו לחץ על מנכ"ל וואלה דאז, אילן ישועה, כדי לממשן. נתניהו מואשם כי בתמורה לכך התערב ופעל להענקת הטבות רגולטוריות לאלוביץ'. עוד נטען בכתב האישום, כי "נתניהו הסתיר את מערכת היחסים בינו לבין בני הזוג אלוביץ' באופן שיטתי ועקבי מפני שורה של גורמים רשמיים, להם מסר מידע חלקי ומטעה על אודות טיב יחסיו עם אלוביץ'".

במקביל לפתיחת שלב ההוכחות, יחל הנשיא ראובן ריבלין במעונו בסבב ההתייעצויות עם 13 הסיעות בכנסת ה-24, בסופו יודיע על החלטתו למי להעניק את המנדט להרכבת הממשלה.

תגיות:תיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה