חדשות בארץ

ש"ס המליצה על נתניהו; ריבלין: "לא רואה כרגע דרך להקמת ממשלה"

בפגישתו עם נציגי יש עתיד, הביע הנשיא ראובן ריבלין פסימיות באשר לסיכויי הרכבת הממשלה: "העם בישראל צריך להיות מאוד מודאג". חד"ש הודיעה כי היא מצטרפת לעמדת בל"ד, ולא תמליץ לנשיא על מועמד. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שוחח עם יו"ר תע"ל, אחמד טיבי, וביקש את תמיכת מפלגתו

ריבלין עם נציגי ש"ס, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ריבלין עם נציגי ש"ס, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נציגי סיעת ש"ס הגיעו הבוקר (שני) לבית הנשיא, והודיעו לנשיא ראובן ריבלין כי מועמדם להרכבת הממשלה הינו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

משלחת ש"ס כללה את חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ויעקב מרגי וסגן השר יואב בן צור. יו"ר הסיעה בכנסת, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, אמר: "לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות תנועת ש"ס אמרה שתלך לממשלה רק בראשותו של בנימין נתניהו, והתחייבה ללכת לקואליציה עם הליכוד. הליכוד התחייב ללכת יחד איתנו לכל קואליציה, ואנחנו חושבים שהמועמד הנכון ביותר להרכיב את הממשלה הוא בנימין נתניהו".

בתשובה לשאלתו של ריבלין האם הם מעוניינים להמליץ על מועמד חלופי "במידה ונתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה", הגיבו נציגי ש"ס בשלילה: "אנחנו נלך רק עם הליכוד ורק עם נתניהו", הצהיר מלכיאלי. "אנחנו מאמינים שהוא היחיד שיוכל להביא 65 מנדטים, וגם יותר".

לאחר הפגישה עם הנשיא, מסר בן צור: "המלצנו לנשיא על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. אין מנהיג ראוי יותר מבנימין נתניהו להיות ראש הממשלה. נתניהו הביא הישגים כבירים למען אזרחי מדינת ישראל, הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב, מבצע חיסונים אדיר, צמיחה כלכלית ועוד".

מוקדם יותר המליצה משלחת יש עתיד על יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, כמועמדה להרכבת הממשלה. המשלחת כללה את חברי הכנסת אורנה ברביבאי, מאיר כהן וקארין אלהרר. "יש עתיד בראשותו הוכיחה שאפשר לסמוך עלינו", אמרה ברביבאי. "נשארנו נאמנים גם לערכים וגם לראיית המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית, בנכונות שלנו לאחד ולייצר מכנה משותף רחב שמתאים למגילת העצמאות ולאופן שבו הוקמה מדינת ישראל".

במהלך הפגישה עם נציגי יש עתיד, אמר להם ריבלין: "איני רואה איזו שהיא דרך שבה אפשר להקים ממשלה. מהשיחה איתכם ועם נציגי הליכוד, העם בישראל צריך להיות מאוד מודאג מכך שייתכן וניאלץ להיגרר למערכת בחירות חמישית".

משלחת כחול לבן הודיעה אף היא לריבלין, כי היא ממליצה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על לפיד. בשלב זה, יו"ר יש עתיד מחזיק בהתחייבות של 45 חברי כנסת להמליץ עליו לנשיא – 17 ממפלגתו, 8 מכחול לבן, 7 מהעבודה, 7 מישראל ביתנו ו-6 ממרצ. מנגד, נתניהו צפוי בסוף היום לזכות להמלצתם של 52 חברי כנסת – 30 מהליכוד, 9 מש"ס, 7 מיהדות התורה ו-6 מהציונות הדתית. על פי ההערכות, ימינה תמליץ על העומד בראשה, נפתלי בנט. עמדותיהן של תקווה חדשה ורע"מ אינן ידועות, נכון לעכשיו. 

בתוך כך, חד"ש הודיעה כי היא מצטרפת לעמדת בל"ד ולא תמליץ על מועמד לראשות הממשלה. בתע"ל – המפלגה השלישית המרכיבה את הרשימה המשותפת, ולה שני חברי כנסת – טרם קיבלו את ההחלטה. על פי הדיווחים, לפיד התקשר ליו"ר תע"ל, אחמד טיבי, וביקש כי תע"ל תמליץ עליו.

תגיות:ראובן ריבליןש"סיש עתידבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה