הריון ולידה

נדיר: אישה נשאה ברחמה תאומים בגילאים שונים

רבקה רוברטס מאנגליה ילדה שני תינוקות בריאים בגילאים שונים. מדובר בתופעה נדירה שנקראת סופרפטציה: "זה היה ממש מפתיע כשבישרו לי שיש לי שני תינוקות ולא אחד", אמרה רוברטס

בתמונה הקטנה: רבקה והתאומים בתמונה הקטנה: רבקה והתאומים
אא

אמא טרייה מאנגליה יכולה לנשום לרווחה לאחר שנכנסה להריון פעמיים. מדובר במקרה נדיר של סופרפטציה (הפריה נוספת), מצב של הפריית ביצית שנייה זמן מה לאחר תחילת ההיריון, שמוביל לנוכחות שני עוברים בדרגות התפתחות שונות באותו רחם.

מדובר בתופעה נדירה במיוחד. עד היום, תועדו בעולם רק 12 מקרים של הפריה נוספת. בשונה מהיריון תאומים, שיכול להתרחש כשביצית מופרית מתחלקת לשניים (תאומים זהים) או כאשר שתי ביציות מופרות במקביל על ידי שני תאי זרע (תאומים לא זהים), סופרפטציה מובילה לכך שהאישה נושאת ברחמה שני עוברים בגילאים שונים. עד כה לא דווח על מקרים שבהם הפרש הגיל עלה על שבועות ספורים.

זה בדיוק מה שקרה לרבקה רוברטס כשנכנסה להריון עם בנה, נח. במהלך בדיקת אולטרה-סאונד שבוצעה בשבוע ה-12 להריונה, הרופאה הבחינה בתינוק נוסף שלא היה שם לפני כן. בהתחלה הצוות הרפואי הניח שהתינוק השני פשוט "התפספס" באולטרה-סאונד הקודם, אך לאחר מכן הם הבינו שמדובר במקרה יוצא דופן.

רוברטס בת ה-39 הייתה בהלם. "זה היה ממש מפתיע כשבישרו לי שיש לי שני תינוקות ולא אחד. מאוחר יותר אמרו לי שיש הבדל של שלושה שבועות בין התינוקות ושהרופאים לא יכלו להסביר כיצד זה קרה".

לרוברטס, המתגוררת בעיירה האנגלית וילטשייר, נאמר על ידי הצוות הרפואי כי התינוקת הצעירה, רוזלי, לא תשרוד. אבל כשילדה, בשבוע ה-33 להריונה עם בנה ובשבוע ה-30 עם בתה, רוזלי עברה ליחידה לטיפול נמרץ ובילתה שם כמעט 3 חודשים. "להיות בהריון עם תאומים בגילי זה כבר מפחיד, וכל הסיכויים היו נגד רוזלי", סיפרה רוברטס על בתה שנולדה במשקל של 1.105 ק"ג, לעומת אחיה שנולד במשקל 2.097 ק"ג.

לאחר שרוזלי שוחררה מבית החולים, היא הצליחה להשלים את הפער בינה לבין אחיה נח, ואמה אומרת שהקשר ביניהם נהדר. "כשאנחנו מניחים אותם אחד ליד השנייה, הם מיד מרגישים את זה ומושיטים ידיים. זה פשוט הדבר היפה ביותר שראיתי", אמרה רוברטס. "לתאומים יש קשר מדהים בכל מקרה, אבל שני אלה, כשהם יהיו מבוגרים מספיק כדי לגלות, הם ירגישו אפילו יותר מיוחדים".

רוברטס סיפרה שהיא ובעלה ריס ניסו להרות במשך שנים ללא הצלחה ושההיריון המפתיע הזה היה שווה את הכול.  "הם תאומי העל שלי. כל יום אני מסתכלת עליהם וחושבת איזו בת מזל אני".

תגיות:תאומיםהריון ולידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה