חדשות בריאות

נתוני הקורונה: מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, 319 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-0.7%. ביממה האחרונה נפטרו חמישה חולים נוספים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 375 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-55,508, ושיעור הבדיקות החיוביות רשם עלייה קלה – ל-0.7%.

מקדם ההדבקה ממשיך אף הוא במגמת העלייה שנרשמה בו בימים האחרונים, והוא עומד כעת על 0.78 – הנתון הגבוה ביותר בחודש האחרון, לאחר שכבר הגיע לשפל של 0.53. בחברה הכללית עומד המקדם על 0.67, בחברה החרדית על 0.71 ובחברה הערבית על 0.77.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הפעילים ירד ל-5,042. בבתי החולים מאושפזים 490 חולים, ביניהם 319 במצב קשה. 175 חולים מחוברים למכונות הנשמה. ביממה האחרונה נפטרו חמישה חולים, ומניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה בכך ל-6,253.

5,277,886 בני אדם – 56.76% מהאוכלוסייה – קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה. 4,861,451 איש, המהווים 52.28% מהאוכלוסייה, קיבלו כבר את שתי המנות.

בדו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן נכתב אתמול כי "היקף התחלואה ממשיך להיות נמוך באופן יחסי, על רקע הישגי חיסון פייזר בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות מציג ערכים נמוכים, מספר החולים במצב קשה ממשיך לרדת, ומקדם ההדבקה הנמוך – הגם שחלה בו עלייה קלה – משקף גם הוא צמצום משמעותי בהיקף ההדבקה באוכלוסייה". מומחי המרכז הדגישו, כי למרות הסימנים המעודדים הרבים, על הציבור "להיזהר משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות ולנקוט זהירות בהמשך הקלת המגבלות על המשק – בפרט בהקשרי פתיחת מערכת החינוך".

בדו"ח צוין עוד, כי "הסוגייה המרכזית בימים אלו ממשיכה להיות ניהול הסיכון בישראל ביחס לכניסת וריאנטים בעייתיים של נגיף הקורונה מחו"ל, לאור התפשטותם ברחבי העולם. הסבירות הגבוהה ביותר להתפשטות וריאנטים מסוכנים הינה כניסתם מחו"ל. לכן נדרש מאמץ למניעת כניסתם (בעיקר מדרום אמריקה ומרכזה, לצד ארצות הברית ואירופה), וכן מאמץ להגבלת תפוצתם בארץ. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה