חדשות בארץ

גנץ לאחר תקיפת הספינה: "נערכים מול האיומים השונים של איראן"

באירוע לציון עשור למערכת כיפת ברזל, התייחס שר הביטחון בני גנץ במרומז לדיווחים על תקיפת הספינה האיראנית "סאביז" בים האדום: "יש לנו מערכות התקפיות שמוכנות לפעולה מול כל זירה, מול כל טווח ובכל מימד פעולה". דובר משרד החוץ האיראני אישר את הידיעות על הפיצוץ שאירע בספינה ומסר כי נגרמו "נזקים קלים"

גנץ ופרץ בטקס (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ ופרץ בטקס (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון בני גנץ השתתף הבוקר (רביעי) בטקס לציון עשור למערכת כיפת ברזל. יחד עמו נטלו חלק באירוע השר עמיר פרץ, ראש אג"ת אלוף תומר בר, מפקד הגנה אווירית תת-אלוף רן כוכב, ראש מפא"ת דני גולד, ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון משה פתאל, ובכירים נוספים.

בטקס השתתף גם סגן-אלוף מאור גבריאל, שהיה מפקד הסוללה הראשונה שיירטה רקטה לפני עשור בדיוק.

בראשית המפגש, קיים גנץ דיון סטטוס בפיתוחים החדשים של כיפת ברזל ובפריסת המערך הנוכחי. לאחר מכן הוא קיים שיח עם לוחמי הגדוד וערך הרמת כוסית לציון יום העשור ליירוט הראשון.

בהתייחסות מרומזת לדיווחים על תקיפת הספינה האיראנית "סאביז" בים האדום, אמר גנץ: "אנחנו נערכים בימים האלו מול חזיתות שונות – בדרום, בצפון, וגם מול איומים שאיראן מציבה לנו, בין שבאופן ישיר ובין שבאופן עקיף על ידי שלוחיה במזרח התיכון. יש לנו מערכות התקפיות שפועלות 24/7, 365 יום בשנה ומוכנות לפעולה מול כל זירה, מול כל טווח ובכל מימד פעולה שצה"ל יידרש לו".

"מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור, והיא תישאר כזו בגלל שני דברים", הוסיף גנץ בפנותו לחיילים ולמפקדים. "בגלל שאין לנו ברירה, ובזכות אנשים כמותכם – אלו שקדמו לכם ואלו שיבואו אחריכם – שנושאים בעול הזה בצורה כל כך טובה ומשמעותית. אני מאחל לנו שאתם תהיו משועממים, שתצטרכו כל הזמן לעסוק בשגרה, להחזיק כל הזמן את המערכת דרוכה ושקטה, ושלא יהיה צורך ביירוטים שלכם, אבל אני בטוח שאם יהיה צורך – ואני מניח שמתישהו יהיה צורך – המערכת תדע להניב את מה שהיא צריכה להניב".

בתוך כך, משרד החוץ באיראן אישר את הדיווחים על פיצוץ שאירע אתמול בספינה "סאביז". בשיחה עם כתבים אמר דובר המשרד, סעיד ח'טיב זאדה, כי הפיצוץ התרחש בשעה 6:00 בבוקר ליד חופי ג'יבוטי. לדבריו, נגרמו "נזקים קלים" ולא היו נפגעים. הוא הוסיף, כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות הפיצוץ.

גורם אמריקני רשמי אמר הלילה ל"ניו יורק טיימס", כי ישראל הודיעה לארצות הברית שכוחותיה הם שעומדים מאחורי תקיפת הספינה "סאביז" בים האדום. לדברי המקור, שהתראיין לעיתון האמריקני בעילום שם, ישראל מסרה כי מדובר ב"פעולת תגמול על תקיפות איראניות קודמות נגד כלי שיט ישראליים".

הדיווחים הראשונים על תקיפת הספינה האיראנית הופיעו אמש בתקשורת הערבית. בהמשך אישרה סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים", כי הספינה נפגעה ממוקשים ימיים שהוצמדו אליה. בכלי תקשורת ערביים פרו-סעודיים נטען, כי לוחמי קומנדו ישראליים הם שהצמידו את המוקשים שגרמו נזק לספינה. בישראל לא הגיבו לדיווחים.

ה"סאביז" מוגדרת באיראן כספינת מטען אזרחית, אך ארגוני ביון במערב מזהים אותה כבסיס פיקוד ימי של משמרות המהפכה, המופעל לצורכי סיוע למורדים החות'ים בתימן. על פי הדיווח ב"טסנים", הספינה מוצבת בשנים האחרונות בים האדום ו"מסייעת לכוחות קומנדו איראניים הנשלחים ללוות כלי שיט מסחריים".

תגיות:איראןבני גנץהים האדום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה