חדשות בארץ

חדשות השבת: הקורונה דועכת בישראל, בריטניה מתאבלת על מות הנסיך פיליפ

גינויים במערכת הפוליטית על הכאתו של חבר הכנסת עופר כסיף בידי שוטרים במהלך הפגנה, ואיראן ממשיכה להפר את הסכם הגרעין. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 20:59)

בחסדי שמיים, מגפת הקורונה בישראל ממשיכה לדעוך. על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 221 נדבקים חדשים בקורונה. כ-36 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור החיוביים מתוכן עמד על 0.6%. מקדם ההדבקה (R) ירד ל-0.73. בבתי החולים מאושפזים 429 חולים, מתוכם 268 במצב קשה. מפרוץ המגפה נפטרו 6,292 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

חברת פייזר הגישה אתמול ל-FDA (מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית) בקשה להרחיב את אישור החירום לחיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה, ולאפשר לחסן באמצעותו ילדים בגילאי 15-12. לפני כשבוע וחצי הודיעה החברה, כי על פי ממצאי הניסוי הקליני שערכה החיסון נמצא יעיל ובטוח לשימוש גם בגילאים אלו.

בחדשות 12 דווח, כי פייזר השהתה משלוח של 700 אלף חיסונים שהיו אמורים להגיע לישראל בזמן הקרוב. ההשהיה באה בתגובה לעיכוב בתשלום על החיסונים, לאחר ששר הביטחון בני גנץ סירב לכנס את הממשלה לצורך אישור התקציב עבורם והתנה זאת באישור מינוי קבוע לשר משפטים.

חבר הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הוכה אתמול על ידי שוטרים במהלך הפגנה בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים. במערכת הפוליטית הגיבו בגינויים למשטרה, קראו לחקור את התקרית ולנקוט בצעדים נגד המעורבים. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירה.

גורמים במשטרה העניקו גיבוי לשוטרים, וטענו כי כסיף הוא שתקף ראשון את אחד השוטרים כשבעט והכה בו באגרוף. עוד נטען, כי השוטרים השתמשו בכוח סביר כדי לעצור את כסיף, ומשהתברר להם כי מדובר בחבר כנסת – שחררו אותו באופן מיידי.

איראן החלה בהזרמת גז לצנטריפוגות מתקדמות מסוג IR-6, כך נחשף היום בכלי תקשורת במדינה במסגרת ציון היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית. מדובר בהפרה נוספת של הסכם הגרעין, המתיר לה לאגור אורניום שהועשר באמצעות צנטריפוגות מדגם IR-1 בלבד. הצעד החדש, שנעשה בהוראתו של הנשיא חסן רוחאני, מגיע על רקע חידוש שיחות הגרעין בווינה בין איראן והמעצמות לפני מספר ימים.

בריטניה מתאבלת: הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו ובעלה של המלכה אליזבת השנייה, מת אתמול בגיל 99. הדגלים בארמון בקינגהאם הורדו לחצי התורן, והמלכה הכריזה על שמונה אבל לאומיים. הלווייתו של הנסיך תיערך בשבת הבאה במתכונת מצומצמת של 30 משתתפים, לאור הגבלות הקורונה.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ספד לנסיך: "המדינה כולה מתאבלת עם הוד מעלתה המלכה אליזבת על מותו של הנסיך פיליפ, ושולחת תנחומים לה ולמשפחתה. הם איבדו לא רק דמות ציבורית אהובה ומוערכת, אלא גם בעל מסור, ואב וסב גאה ואוהב. מעל לכל, אנחנו זוכרים את הדוכס בשל תמיכתו האיתנה במלכה במשך יותר מ-70 שנה. הנסיך עיצב והיווה השראה לחייהם של צעירים רבים מספור, ועודד את שאיפותיהם. כאומה וכממלכה, אנחנו מודים על חייו יוצאי הדופן של הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו".

גם מרחבי העולם נשלחו הודעות תנחומים. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב: "אני מביע את תנחומיי העמוקים להוד מלכותה המלכה אליזבת, לנסיך צ'ארלס, למשפחה המלכותית ולאזרחי הממלכה המאוחדת על לכתו של הדוכס מאדינבורו. הנסיך פיליפ היה עובד ציבור מושלם, והוא יחסר מאוד בישראל ובעולם".

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. צפוי גשם מקומי, ברובו קל, בעיקר בצפון הארץ. יהיה עדיין קר מהרגיל לעונה.מזג אוויר דומה ישרור גם ביום שני.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר. בטמפרטורות תחול עלייה, אולם הן יהיו עדיין נמוכות מהרגיל בעונה. ביום רביעי מזג האוויר יהיה בהיר. הטמפרטורות יוסיפו לעלות ויהיו רגילות בעונה ברוב אזורי הארץ. אחר הצהריים יתחזקו הרוחות הצפוניות לאורך החוף.

תגיות:בריטניהעופר כסיףפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה