חדשות בארץ

גנץ: נוודא שכל הסכם עם איראן ימנע מרוץ חימוש גרעיני

שר הביטחון בני גנץ קיבל את פניו של מזכיר המדינה האמריקני, לויד אוסטין, שהגיע לביקור רשמי בישראל. גנץ: "המשטר בטהראן היום מהווה איום אסטרטגי לביטחון העולם. ישראל רואה בארצות הברית שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות"

גנץ ואוסטין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ ואוסטין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, הגיע היום (ראשון) לביקור רשמי של יומיים בישראל – ביקור ראשון בארץ של בכיר בממשל ביידן. שר הביטחון בני גנץ קיבל את פניו במסדר כבוד, שנערך בקריה בתל אביב. לאחר הטקס נערכה פגישת עבודה בין שני השרים וצוותיהם המקצועיים. בפגישה השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל; הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי; ובכירים נוספים ממשרד הביטחון וצה"ל.

בהצהרה משותפת שנשא עם אורחו בתום פגישתם, אמר שר הביטחון: "הדגשתי בפני המזכיר אוסטין, שישראל רואה בארצות הברית שותפה מלאה בכל החזיתות המבצעיות – הראשונה בהן היא איראן. המשטר בטהראן היום מהווה איום אסטרטגי לביטחון העולם, למזרח התיכון ולמדינת ישראל. נמשיך לעבוד יחד עם שותפינו האמריקניים, כדי לוודא שכל הסכם עם איראן יבטיח את האינטרסים החיוניים של העולם וארצות הברית, ימנע מרוץ חימוש גרעיני באזור ויגן על מדינת ישראל".

בהתייחסו להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה, אמר גנץ: "בצה"ל וגם בכוחות צבא ארצות הברית, ערכי ההגינות האנושית הם חלק אינטגרלי מהפעולות שאנו מבצעים בשדה הקרב. לכל אויבינו, אשר מבקשים להשתמש במוסריות שלנו נגדנו ולנצל באופן ציני את בית הדין הפלילי בהאג, אני אומר בבירור שהם לעולם לא יצליחו למנוע מאיתנו מלמלא את חובתנו. נשמור בכל עת על הציווי המוסרי להגן על חיי אנוש, ובה בעת נשמור על אנושיותנו".

גנץ הודה לאוסטין על מחויבותה הבלתי מתפשרת של ארצות הברית לשמירה על יתרונה האיכותי של ישראל, והוסיף: "עם סיומה של שנה שטלטלה את עולמנו, אני מוצא נחמה גדולה בקשר העמוק שבין עמינו ובידיעה שבארצות הברית, וגם כאן בישראל, יש מי שפועל למען הטוב ומבקש לקדם אחדות, סולידריות וגיוון".

בהמשך היום יקיימו גנץ ואוסטין פגישה נוספת וארוחת צהריים משותפת. מחר יסיירו השניים בבסיס נבטים, ביד ושם ובהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל. הבכיר האמריקני צפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תגיות:ארצות הבריתמשרד הביטחוןבני גנץלויד אוסטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה