מעניין

האיש הזה הצליח לעוף בשמיים בעזרת... בלונים

לארי וולטרס חלם להיות טייס. כשחלומו לא התגשם, הוא החליט לעשות את הבלתי אפשרי ולעוף באמצעות בלונים. כמעט 40 שנה עברו מאז אותו רגע שהפך להיסטוריה והפך אותו לכוכב

בעיגול הקטן: לארי וולטרסבעיגול הקטן: לארי וולטרס
אא

לא מעט ילדים חולמים להיות טייסים כשיגדלו. כך היה עם לארי וולטרס שנולד בלוס אנג'לס. כבר בגיל 13 הוא החל לחלום על תעופה, כשראה את בלוני מזג האוויר התלויים ליד בסיסי חיל האוויר האמריקני, ובמשך שנים רקם תוכנית על תעופה עצמאית. בבגרותו הוא ניסה להתקבל לחיל האוויר של ארצות הברית, אך נפסל עקב ראיה ירודה. הוא הפך להיות נהג משאית אך לא זנח את החלום.

בגיל 33 זה קרה. ב-23 במרץ 1982, וולטרס החליט שהוא לא מוותר על החלום שלו לעוף. הוא קנה כיסא פלסטיק וקשר אליו 45 בלוני מזג אוויר צבעוניים ומילא אותם בהליום. וולטרס לבש מצנח והכיר בכך שאולי יעלה גבוה מדי, לכן לקח עימו רובה אוויר, על מנת שיוכל למתן את ההתרוממות שלו בעת הצורך. ארוסתו של וולטרס, קרול, הזהירה אותו שיש מטוסים באוויר ושעליו להיזהר ולוותר על התעלול המסוכן, אך וולטרס התעקש שהכול בסדר. אך הכול לא היה בסדר.

הכסא באמצעותו טס וולטרסהכסא באמצעותו טס וולטרס

כשחבריו חתכו את החבל שחיבר את הכיסא לאדמה, וולטרס המריא לגובה של כ-4,600 מטרים מעל הקרקע! הכוח של הבלונים היה כל כך חזק, שבמקום לשייט מעל השכונה, וולטרס התרומם כלפי מעלה בקצב מדאיג, ללא שום סימנים של האטה. כשהוא היה למעלה, הוא אמר לקרול שהוא לא רואה יותר מדי, חוץ מבתים. אך ככל שעלה גבוה יותר, הוא הבין שהתוכנית לשלוט בירידתו על ידי פיצוץ חלק מהבלונים מסוכנת מדי ושהוא עלול לנחות על הקרקע, אז הוא עשה את הדבר היחיד שיכול היה לעשות – לשבת בשקט ולקוות לטוב...

הטמפרטורות החלו לרדת והוא כבר לא היה יכול לשבת בשקט. הוא ניסה להרגיע את ארוסתו, אך הוא הבין שהוא בצרות. במקום לנוע לכיוון המדבר, כפי שתכנן, המכונה המעופפות שלו הייתה מוכנה לקחת אותו מעל הים. הוא החל להיכנס למרחב האווירי של נמל התעופה הבינלאומי של לוס אג'לס והבהיל את הטייסים המופתעים.

מתוך הפחד שלו להתקרב לים, וולטרס החליט שזה עכשיו או לעולם לא. הוא החל לירות בבלונים עם רובה האוויר שלו, אך גם זה לא עזר. לאחר שפוצץ כמה מהם, הרובה שלו החליק. הדבר גרם לו לרדת לכיוון הקרקע, אך וולטרס חשש יותר מכל לנחות על עמודי חשמל. למרבה המזל, חבריו של וולטרס בשטח נכנסו לפעולה והודיעו לרשויות על המצב המתפתח. בתגובה, אספקת החשמל על פני כמה בלוקים כבתה. רגעים ספורים לאחר מכן, המכונה המעופפת התנגשה בעמודי מתח גבוה, אך וולטרס יצא ללא פגע.

וולטרס בילה באוויר במשך שעה וחצי, שבמהלכה הוא טס יותר מ-32 ק"מ ברחבי לוס אנג'לס. מיד עם נחיתתו, התושבים הגיעו לברך אותו, והוא אמר להם: "בחסדו של אלוקים הגשמתי את חלומי. אבל לא הייתי עושה את זה שוב בעבור שום דבר". הרשויות היו פחות משועשעות. ברגע שווידאו שהוא לא נפגע פיזית, משטרת לוס אנג'לס לקחה אותו למעצר. בסופו של דבר, חמישה חודשים לאחר טיסתו, וולטרס קיבל קנס ע"ס 4,000 דולר על עבירות תעופה שונות.

התעלול המוזר הזה הזניק אותו לאור הזרקורים, אך למרבה הצער הוא מצא את מותו כעשור לאחר מכן.

תגיות:רץ ברשתלארי וולטרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה