חדשות בארץ

אבסורד: מי מאכיל את חזירי הבר התוקפניים, שמסתובבים חופשי בחיפה?

רק לפני כחודשיים הותקפה נערה בת 14 בעיר חיפה, על ידי חזיר בר שפצע אותה באורח קשה - אלא שהדבר לא מונע כהוא זה מתושבים אחדים בעיר, להמשיך לחלק לחזירי הבר אוכל, כאילו היו חתולי רחוב תמימים

אא

רק לפני כחודשיים הותקפה נערה בת 14 בעיר חיפה, על ידי חזיר בר שפצע אותה באורח קשה - אלא שהדבר לא מונע כהוא זה מתושבים אחדים בעיר, להמשיך לחלק לחזירי הבר אוכל, כאילו היו חתולי רחוב תמימים.

"הוצאתי את הכלב שלי לטיול מתחת לבניין", שחזרה נוי פידלמן את התקרית הנוראית שלה עם חזיר הבר. "שמעתי צעדים וישר הסתובבתי. ראיתי חזיר עצום, ובאתי לרוץ הביתה. אבל איך שבאתי לרוץ נפלתי, כנראה בגלל הרצועה של הכלב שלנו, ונפצעתי בברך ובשתי הידיים. באותו רגע לא חשבתי כל כך על הפציעות והמכות. יותר חשבתי על להגיע הביתה. רצתי הביתה למרות שהסתבכתי עם הרצועה ועם הכלב, וממש צרחתי".

עוד סיפרה נוי כי גם בעבר ראתה חזירי בר באזור מגוריה, אבל הם אף פעם לא היו קרובים כל כך או גדולים כל כך, כמו החזיר שפגשה. אמה, נירית, מספרת כי חזירי הבר הם "חלק משגרת החיים שלנו", וכי הם מסתובבים כל הזמן בשכונה. "לא מפנים אותם ולא עושים איתם שום דבר. גם כשאני פונה לעירייה, אומרים לי תמתיני ואנחנו נזמין את הסיירת העירונית, אבל בפועל שום דבר לא נפתר".

השבוע כאמור, תמונות מטרידות שבהם נראים אזרחים שמאכילים את חזירי הבר - עלו לרשתות החברתיות, והפכו לויראליות. 

 

(בסרטון: חזיר בר תוקף אדם שהולך לתומו ברחוב, בחו"ל)

בכתבה שפורסמה לפני כשנה ב'כלבו חיפה והקריות', דווח כי העירייה מתכוונת לחלק דוחות כספיים למי שיאכיל את חזירי הבר, אולם התושבים הזועמים טענו כי מדובר בפתרונות 'זמניים' שלא עוסקים בבעיה האמיתית: השאלה מדוע החזירים מסתובבים להם באין מפריע בין התושבים, מבלי שמישהו ייקח אחריות ויכלא אותם בגן החיות או במקום אחר שלא יהווה סכנה לציבור. 

גורמים בעירייה מסרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי "בעיר יש עשרות תושבים שמאכילים חזירים דרך קבע, וזוהי אחת מהסיבות המרכזיות לכך שהחזירים איבדו את תחושת הפחד מבני אדם ומגיעים בהמוניהם לשכונות הכרמל".

אז מה עושים אם נתקלים לפתע בחזיר בר? אלו ההנחיות של החברה להגנת הטבע:

כלל הברזל הראשון - אין להאכיל אותו. 

כלל הברזל השני - התרחקו ממנו בזהירות. 

כלל הברזל השלישי - אם אתם קרובים אליו, התרחקו ממנו בעדינות ולא בריצה שעשויה לגרום לו לחוש מאויים, ולתקוף. 

כלל הברזל הרביעי - אל תתעלמו. דווחו על המיקום המדויק שבו פגשתם את חזיר הבר, לרשויות המקומיות. 

תגיות:סכנהחזיר ברחיפההאכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה