חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: רקטה שוגרה לישראל, גנץ ולפיד ייפגשו הערב

הנסיך פיליפ נקבר בבריטניה בטקס ממלכתי; רקטה שוגרה מעזה לישראל, ובתגובה תקף חיל האוויר שורת יעדי טרור. סיכום חדשות השבת

  • ה' אייר התשפ"א
אא

רקטה נורתה לעבר ישראל בליל שבת. אזעקת צבע אדום נשמעה במרחב היישובים חולית ושדה אברהם. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. צה"ל ביצע סריקות באזור הנפילה בחסדי ה' אין נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה, מטוסי חיל האוויר תקפו שורה של יעדי טרור של חמאס. זה הלילה השני ברציפות שבו צה"ל תוקף מטרות ברצועה בתגובה לרקטות ששוגרו. לעבר ישראל.

החל ממחר, לא נדרשת חובת עטיית מסכות בשטחים פתוחים. זאת בשל חסדי ה' בירידה הדרמטית בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה. על פי הודעת משרד הבריאות, ניתן לשהות בשטחים פתוחים בהם אין התקהלות ללא מסכה. כך גם בשטח המגורים האישי. בהודעה הודגש כי בשטחים שאינם פתוחים יש לעטות מסכה. משרד הבריאות מזכיר שחשוב בכל יציאה מהבית להצטייד במסכה שתידרש בחללים סגורים ולשמור על ההנחיות – מסכה, ריחוק חברתי והיגיינה.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, התייחס להימצאותם של מקרים נוספים של חולי קורונה הנושאים את הוריאנט ההודי, ואמר: "כל מוטציה חדשה היא מדאיגה. הזן הזה גורם לתחלואה רבה בדרום הודו ואנחנו יודעים שהוא עבר שתי מוטציות, העלולות לאתגר את הנוגדנים שגופנו מייצר לאחר ההתחסנות". כזכור, ביום שישי הודיע משרד הבריאות כי לראשונה זוהו בישראל 7 מקרים של וריאנט הודי בקרב שבים מחו״ל אשר לא חוסנו. המקרים זוהו באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי. במשרד הבריאות הדגישו כי עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

על פי הדיווח בחדשות 12, בליכוד מתכוונים להציע לסער חבילת תפקידים נאה בתמורה לכניסה לממשלה. בין השאר יציעו לו תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה, תפקיד יושב הראש הכנסת לחבר מפלגתו זאב אלקין ותפקידי שרים רבים נוספים.

הערב (מוצ"ש) הודיעו יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כי ייפגשו במהלך הערב. לא ידוע עדיין על מה השניים ידברו. אמנם המנדט להרכבת הממשלה נמצא אצל נתניהו, אך נראה כי השניים נפגשים במטרה להתכונן ליום שאחרי המנדט לנתניהו.

הקורונה בעולם: מספר הקורבנות מנגיף הקורונה חצה את רף ה-3 מיליון. מאז פרוץ המגפה, אובחנו בסך הכל כמעט 140 מיליון בני אדם עם הנגיף, כשבצמרת נמצאת ארצות הברית עם כ-31 מיליון נדבקים. אחריה נמצאת הודו עם כ-14.5 מיליון נדבקים, וברזיל עם 13.8 מיליון. ברקע המספרים המדאיגים, בחברת פייזר הודיעו כי הם מעריכים שנדרשת מנה שלישית של החיסון שלהם – שנה אחרי קבלת המנה השנייה.

כלי התקשורת באיראן פרסמו היום תמונה של אדם, שלטענת השלטונות חיבל במתקן ההעשרה בנתנז. החשוד הוא רזא כרימי, תושב איראן בן 43, שנמלט מהמדינה עוד לפני שחל הפיצוץ במתקן ביום ראשון האחרון.

הלוויה ממלכתית בבריטניה: בקפלת סנט ג'ורג' שבמתחם טירת ווינדזור הסתיימה הלווייתו של הנסיך פיליפ, ארונו הורד אל הקבר המלכותי בקפלה. לפני תחילת הטקס, שארך כ-50 דקות, התקיימה דקת דומייה.

תגיות:רקטהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה