חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 38 נדבקים חדשים אתמול, 153 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, 91 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ל-6,350

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 38 בני אדם אובחנו אתמול כמאומתים לנגיף הקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך ועמד על 8,752. שיעור הבדיקות החיוביות מתוכן הסתכם ב-0.5%. מקדם ההדבקה (R) עומד כעת על 0.83.

1,805 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 248 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 153 חולים מוגדר קשה, ביניהם 91 מונשמים. במהלך סוף השבוע נפטרו שלושה חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,350.

בסוף השבוע חצה רף המחוסנים בשתי מנות את רף החמישה מיליון. נכון להבוקר, 57.82% מכלל האוכלוסייה – 5,376,918 בני אדם – חוסנו במנה אחת. 53.86% מהציבור – 5,008,438 איש – קיבלו את שתי המנות.

בצל החשש מכניסת וריאנטים חדשים לארץ, פרסם משרד הבריאות ביום חמישי האחרון אזהרת מסע הממליצה לכלל האוכלוסייה – לרבות מחוסנים ומחלימים – להימנע מנסיעות לאוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה.

בנוסף לאזהרת המסע הספציפית לגבי שבע מדינות אלו, המליץ משרד הבריאות לכלל הציבור, כולל המחוסנים והמחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל ולא לצאת מגבולות ישראל בעת הנוכחית. זאת בשל שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם ונוכחות וריאנטים מעוררי דאגה.

במשרד ציינו, כי אזהרות דומות פורסמו זה מכבר על ידי גופים שונים בעולם, ביניהם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC) וממשלת בריטניה.

"יודגש שגם מחוסנים או מחלימים עלולים להידבק בגרסאות חדשות של הנגיף באזורי ההתפרצות, ובכך לסכן לא רק את עצמם ואת הקרובים אליהם, אלא את המדינה כולה", הוסיפו במשרד הבריאות.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה