חדשות בארץ

סמוטריץ’ לבנט: "עוד לא מאוחר להתעשת"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט והאשים כי הוא פועל לסיכול הקמתה של ממשלת ימין: "חזור בך, ובוא נשלב ידיים כדי להקים ממשלת ימין"

סמוטריץ’ ובנט, ארכיון (יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ ובנט, ארכיון (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', פרסם בצהריים (ראשון) מכתב פומבי ליו"ר ימינה נפתלי בנט, בו האשים כי הוא פועל לסיכול האפשרות להקמת ממשלת ימין בראשותו של בנימין נתניהו: "עוד לא מאוחר להתעשת", כתב. "חזור בך, ובוא נשלב ידיים כדי להקים ממשלת ימין".

"אתה רוצה מאוד להיות ראש ממשלה ומשוכנע שאתה מסוגל לעשות את זה טוב", כתב סמוטריץ' בראשית דבריו. "לגיטימי. אבל מה לעשות שהציבור לא השתכנע בכך, וכשהצגת את עצמך כמתמודד על ראשות הממשלה קיבלת בסך הכל שבעה מנדטים".

"אז כבר בפתח הדברים צריך לומר בצורה ברורה: ראש ממשלה שעומד בראש מפלגה של שבעה מנדטים הוא לא לגיטימי", הצהיר יו"ר הציונות הדתית. "גם אם הוא חושב באופן אישי שהוא יכול להיות ראש ממשלה נהדר. זה הרס הדמוקרטיה וחתירה כנגד הרציונלים הכי בסיסיים שלה. המשך העיוות הדמוקרטי של הממשלה הפריטטית שיש לנו היום, שבה אין שום קשר בין הכוח הציבורי שיש מאחורי כל מפלגה או פוליטיקאי לכוח הפוליטי שיש לו בתהליכי קבלת ההחלטות".

"כפי שאמרתי לך בהרבה מאוד שיחות שהיו לנו בעבר, אשמח מאוד שתהיה יום אחד ראש ממשלה במדינת ישראל, אבל לא כשאתה עושה את זה עם השמאל וכופה את עצמך על הציבור הישראלי, שלא רוצה בך עדיין, באמצעות תרגילים פוליטיים ושיתופי אינטרסים ציניים ואישיים של יריבי נתניהו. לא על הדרך הזו תהיה תפארתך".

"עליי אתה לא יכול לעבוד כי הרי בדיוק בגלל זה נפרדנו לפני הבחירות, כשהבנתי שהמטרה מבחינתך היא להדיח את נתניהו, להיות ראש ממשלה כאן ועכשיו גם במחיר פירוק המחנה הלאומי והחזרת השמאל לשלטון. הכל מבחינתך היה מתוכנן מראש. אם לנתניהו היו 61 מנדטים, היית ממציא אין ספור נימוקים אחרים למה אין ברירה ולטובת מדינת ישראל אתה חייב להפנות עורף למחנה הלאומי ולהקים ממשלה עם השמאל. עכשיו כשבמבט ראשון אין לו, זה בהחלט יותר קל לך".

"עד לרגע זה לא נקפת אצבע כדי להקים ממשלת ימין", הוסיף סמוטריץ' ותקף. "להיפך, אתה עושה כל מה שאפשר כדי לחבל באפשרות הזו. ואתה יודע מצוין על מה אני מדבר. אתה לא מפסיק לרגע לבנות את האופציה החלופית, ולשכנע את כולם שהיא עדיפה ולא כדאי להם לבוא לממשלת ימין. מספיק לעקוב אחרי ההתבטאויות שלך בתקופה האחרונה. שים לב שאת המשימה להקמת ממשלת ימין אתה מגדיר כמשימה של נתניהו ולא כמשימה שלך. אתה במקרה הטוב ממתין על הגדר לכשלונו כדי לחתור למה שאתה מגדיר כמשימה שלך – הקמת ממשלת שמאל בראשותך (אתה כמובן קורא לזה 'ממשלת אחדות', אבל גם אתה יודע מצוין שממשלת מיעוט שלך עם השמאל הקיצוני שתהיה תלויה בתומכי טרור היא הדבר הכי רחוק שיכול להיות מממשלת אחדות).

בסיכום דבריו קרא סמוטריץ' לבנט "להתעשת", כלשונו: "חזור בך, ובוא נשלב ידיים כדי להקים ממשלת ימין. בוא ניפגש ביחד, אתה ואני, עם גדעון. ניפגש ביחד עם נתניהו, עם דרעי וליצמן. נשב איתם בנפרד וביחד. נהפוך כל אבן ביחד כדי להצליח. אני משוכנע שאם תשקיע בכך חצי ממה שאתה משקיע בלתמרן את המערכת הפוליטית כדי להפוך לראש ממשלה בכל מחיר – נצליח בכך. אני משוכנע שאם רק תרצה אין זו אגדה".

מוקדם יותר היום, כינס בנט את חברי סיעתו ועדכן אותם על המגעים להקמת ממשלת אחדות. מימינה נמסר, כי הסיעה "עומדת מאוחדת ואיתנה מאחורי מדיניות בנט להקמת ממשלה ולמניעת בחירות חמישיות והידרדרות לכאוס. העדיפות היא להקמת ממשלת ימין תחילה, ובמקביל לפעול להקמת ממשלת אחדות לאומית. רק אם שתי האפשרויות לא יתאפשרו, ולאחר שימינה עשתה כל מאמץ להקים ממשלה טובה בישראל, נלך בלית ברירה לבחירות חמישיות".

כזכור, יו"ר ימינה הודיע שלשום כי החל במגעים להקמת ממשלת אחדות. בפוסט שפרסם בפייסבוק, הוא כתב כי מבחינתו "הדלת לממשלת ימין פתוחה ורצויה", אולם טען כי נתניהו "אינו מוכן לבצע מה שצריך כדי להקים ממשלה".

בנט הוסיף כי הוא "מקיים אינספור מפגשים ושיחות עם השחקנים השונים. אנחנו מזמינים פנימה כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה. בהחלט גם הליכוד, סמוטריץ' והמפלגות החרדיות". לדבריו, ממשלת אחדות – אם תקום – תתמקד בטיפול במשבר הכלכלי: "האם באמת תקום ממשלת אחדות? אינני יודע, אך נדע בקרוב. זה תלוי בהמון פשרות וויתורים של כל השותפים".

בליכוד מסרו בתגובה, כי "ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן. בנט רוצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל. אם בנט היה באמת רוצה להקים ממשלת ימין הוא היה עובד שעות נוספות לא לסגור ממשלה עם לפיד, אלא פועל לשכנע את גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין, או לפחות תומך בבחירות ישירות שהיו מאפשרות הקמת ממשלה כזו כפי שבוחריו רוצים".

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה