חדשות בארץ

הוועדה המסדרת אישרה הקמת ועדה לענייני החברה הערבית

בעקבות ה"דיל" שהושג בין הליכוד ורע"מ, אישרה הוועדה המסדרת את הקמתן של שלוש ועדות זמניות, ביניהן ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית בראשה יעמוד יו"ר רע"מ מנסור עבאס. בנוסף, אושרה הצעתו של יו"ר הוועדה מיקי זוהר למנות בשלב זה שלושה סגנים ליו"ר הכנסת

מנסור עבאס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)מנסור עבאס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

הוועדה המסדרת אישרה היום (שני) את הקמתן של שלוש ועדות זמניות בכנסת, כפי שהציע יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד). התנעת הפעילות בכנסת התאפשרה בעקבות "דיל" שנסגר בין הליכוד ויו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס. הסיכום זכה לתמיכת נציגי ימינה והציונות הדתית בוועדה המסדרת.

במסגרת העסקה שהושגה, הוחלט על הקמת ועדת כספים זמנית בראשות חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) וועדה זמנית לענייני חוץ וביטחון בראשות חברת הכנסת אורנה ברביבאי (יש עתיד). בנוסף, אושרה הצעת הליכוד להקמת ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית, בראשה יעמוד עבאס.

כמו כן, אישרה הוועדה המסדרת את הצעתו של זוהר למנות בשלב זה שלושה סגנים ליו"ר הכנסת יריב לוין: יעקב מרגי (ש"ס) מטעם גוש הימין, מתן כהנא מימינה ועבאס מרע"מ. חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שהיה אמור לכהן כסגן יו"ר רביעי מטעם גוש מתנגדי נתניהו, סירב להתמנות לתפקיד. סגן יו"ר מטעם גוש זה ימונה כאשר יודיע מי ישמש כנציגו.

הצעתו של זוהר להקמת ועדה לענייני החברה הערבית, שהועלתה בתחילת הדיון, עוררה סערה. חברי הגוש המתנגד לנתניהו טענו כי מדובר במחטף. "אני מתנגד שתעלה את הנושא לדיון", אמר חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) לזוהר, "זה שוחד פוליטי". פריג' הוסיף וצעק לעברו של חבר הכנסת וליד טאהא (רע"מ): "תתביישו לכם". זוהר הסביר בהמשך, כי הוועדה המוצעת תדון בנושאים הנוגעים לחברה הערבית, בין היתר: מיגור הפשיעה והאלימות, פיתוח כלכלי, תכנון ובנייה, חינוך, השכלה ורווחה, וסוגיות הנגב.

על אף ההתנגדות העזה שהביעו חברי הגוש להחלפת נתניהו להקמת הוועדה, היא אושרה בתמיכתם של 17 חברי כנסת וללא מתנגדים. 16 חברי כנסת נמנעו. לאחר האישור, הביע זוהר תקווה כי חברי הכנסת הערבים ישתתפו בדיוני הוועדה.

תגיות:מיקי זוהרהוועדה המסדרתמנסור עבאסרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה