חדשות בריאות

הקורונה משתוללת בהודו: האם הטיסות לארץ ייפסקו?

ברקע ההתפרצות החמורה של הקורונה בהודו והחשש מכניסת וריאנטים של הנגיף לישראל, במשרד הבריאות שוקלים לעצור את הטיסות מהמדינות אליהן הוצאה אזהרת מסע. ביממה האחרונה אובחנו בהודו כ-353 אלף חולים חדשים

(קרדיט תמונה: שאטרסטוק)(קרדיט תמונה: שאטרסטוק)
אא

בכירים במשרד הבריאות ובמל"ל התכנסו הבוקר (שלישי) לדיון חירום, בה נדונו הצעדים למניעת כניסת וריאנטים חדשים של נגיף הקורונה לישראל. ברקע ההתפרצות הקשה של המגפה בהודו, בשל הווריאנט המקומי שהתגלה בה, דווח בכאן חדשות כי על הפרק עומדת האפשרות לעצירת טיסות מהמדינות אליהן הוציא משרד הבריאות אזהרת מסע. בנוסף להודו, רשימה זו כוללת את אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו וטורקיה.

בחדשות 12 דווח אמש, כי בצמרת משרד הבריאות שוררים חילוקי דעות האם בשלב זה יש לאסור על טיסות ממדינות רוויות תחלואה. אפשרות נוספת היא לחייב את החוזרים ממדינות אלו בבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים.

הודו הפכה בימים האחרונים למוקד ההתפרצות החמור ביותר בעולם של הקורונה, עם שיאים שליליים של תחלואה שנשברים מדי יום. ביממה האחרונה אובחנו במדינה קרוב ל-353 אלף חולים חדשים. בבתי החולים שורר מחסור במיטות עבור חולים חדשים, ומחסור חריף באספקת חמצן למאושפזים. בכל יממה מתווספים אלפי מתים לרשימת הקורבנות, ובשל העומס חלקם מובאים לקבורה במשרפות מאולתרות שהוקמו בשטחים פתוחים. התמונות המגיעות מהודו מעידות כי הרשויות איבדו שליטה במשבר, שצפוי להחריף אף יותר. ארצות הברית, בריטניה, גרמניה ומדינות נוספות הבטיחו לשלוח סיוע ציוד רפואי וציוד מגן למדינה הכורעת תחת נטל המגפה.

ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גבריסוס, אמר אתמול כי המצב בהודו "שובר לב". עם יותר מ-17 מיליון מאומתים לקורונה, היא נמצאת כעת במקום השני ברשימת התחלואה העולמית, אחרי ארצות הברית. קרוב ל-198 אלף מתו – נתון המציב אותה במקום הרביעי ברשימת התמותה, אחרי ארצות הברית, ברזיל ומקסיקו.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 94 נדבקים חדשים בישראל. קרוב ל-40 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביים מתוכן עמד על כ-0.2%. בבתי החולים מאושפזים 209 חולי קורונה, 140 מתוכם במצב קשה. 76 חולים מחוברים למכונות הנשמה. ביממה האחרונה נפטר חולה אחד כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,354.

תגיות:הודומשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה