חדשות בארץ

בנט: "ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה"

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות ישיבת הממשלה הדרמטית, שאישרה את מינויו של השר אופיר אקוניס לשר המשפטים. כחול לבן: "נתניהו והליכוד ניסו לבצע פיגוע נוסף בדמוקרטיה". יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "התנהלות כוחנית של מנדלבליט בתיאום מלא עם גנץ וכחול לבן"

בנט (צילום: יוסי זליגר)בנט (צילום: יוסי זליגר)
אא

(עודכן: 17:28)

במערכת הפוליטית הגיבו היום (שלישי) בסערה על ישיבת הממשלה הדרמטית ורוויית הצעקות, בה אושרה הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את השר אופיר אקוניס לשר המשפטים. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הביע בישיבה את התנגדותו להצבעה, וטען כי אינה חוקית שכן היא סותרת את הסכם הפריטטיות בין כחול לבן והליכוד. בג"ץ יתכנס הערב לדיון דחוף בסוגיה.

בגוש המתנגד לנתניהו תקפו את ראש הממשלה בחריפות. מכחול לבן נמסר לאחר ישיבת הממשלה, כי "נתניהו והליכוד ניסו לבצע פיגוע נוסף בדמוקרטיה – וכחול לבן מנעה מהם. הם ביקשו לפרק את סמכויותיו של משרד המשפטים בשל גחמה פוליטית – ולא נתנו להם. הם ביקשו להעביר הצבעה לא חוקית שלא הייתה על סדר היום למינוי אקוניס לשר משפטים בניגוד לעמדת היועמ"ש – ונכשלו. והם מבקשים שוב לממש את מזימת אפריל – ואנחנו לא נאפשר להם. כחול לבן בהובלת גנץ תמשיך לשמור על הדמוקרטיה עד שתורכב ממשלת שינוי שתחזיר את ישראל למסלול".

מנגד, יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף את היועץ המשפטי לממשלה: "אנו עדים להתנהלות כוחנית של מנדבליט בתיאום מלא עם גנץ וכחול לבן, מדהים שהם אפילו לא מנסים להסתיר את זה", כתב בטוויטר. "הם איבדו כל רסן תוך התעלמות מרצון העם. אני מציע לכל אבירי השלטון להפסיק לאיים עלינו עם בג"ץ, מדינת ישראל היא דמוקרטיה שמתנהלת בהתאם לרצון הרוב ולא על פי גחמותיו של היועמ״ש".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב בציניות: "אדוני היועמ"ש, אביחי, אל תדאג. קצת סבלנות. אוטוטו נפתלי ואיילת מקימים את 'ממשלת השינוי', ואתה תחזור להיות ראש הממשלה האמיתי".

על פי ההערכות הפוליטיות, ההתרחשויות בישיבת הממשלה פגעו בסיכוייו של נתניהו להקמת ממשלת ימין שתכלול את תקווה חדשה וימינה. יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, מסר בעקבות הישיבה כי "הסאגה סביב (אי) מינוי שר המשפטים, שהגיעה לשיאה עכשיו בישיבת הממשלה ההזויה, היא עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון".

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר כי "מדינת ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה. אין לנו מדינה אחרת. אני קורא לכולם להבין את גודל הרגע, להתעשת ולגלות אחריות לאומית. מדינת ישראל חייבת בדחיפות ממשלה מתפקדת ויציבה".

בתוך כך, לקראת הדיון בבג"ץ, שיחל בשעה 18:00, נמסר מלשכתו של נתניהו כי "ראש הממשלה פנה לאחר הדיון ליועמ"ש בבקשה שיעביר לבית המשפט את העמדה הבאה: מבלי לגרוע מהטענה שההחלטה על מינויו של השר אקוניס התקבלה בממשלה כדין, ראש הממשלה מבקש 48 שעות נוספות כדי לנסות להגיע להסכמה בין הצדדים".

שר הביטחון פנה אף הוא למנדלבליט, והבהיר את עמדתו לקראת הדיון בבג"ץ: "יש למנות שר משפטים קבוע מיד ובלא כל דיחוי. על פי ההסכם מכוחו הוקמה הממשלה, שר המשפטים נכלל בהסכם הקואליציוני תחת גוש כחול לבן-עבודה בראשותי, ולפיכך נדרש להתמנות על ידי. אבקש כי תייצג עמדתי זו בדיון בבית המשפט, ויובהר כי עמדתי היא שיש לקבל החלטה במיידי וללא דיחוי, על מנת להביא לסיום את המצב הבלתי תקין מבחינה משטרית, בו אין שר משפטים קבוע".

תגיות:נפתלי בנטמיקי זוהרבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה