חדשות בארץ

הערב: גנץ חזר למשרד המשפטים

לאחר שמינויו לשר משפטים אושר על ידי שרי הממשלה, ביצע יו"ר כחול לבן בני גנץ את פעולתו הראשונה במשרד, וחתם על הכרזה המאפשרת קיום דיונים לעצורים ואסירים באמצעות היוועדות חזותית

גנץ, הערבגנץ, הערב
אא

שר הביטחון בני גנץ, שמונה היום (רביעי) על ידי הממשלה לשר המשפטים, ביצע הערב את פעולתו הראשונה במשרד כשחתם על הכרזה המאפשרת את קיום הדיונים לעצורים, אסירים וכלואים באמצעות היוועדות חזותית.

החתימה על ההכרזה מתבססת על המלצות משרד הבריאות ושירות בתי הסוהר, ולאור היקף המתחסנים הנמוך בקרב אוכלוסיית עצורי הימים.

לצד זאת, ביקש גנץ מהדרגים המקצועיים לבחון כיצד ניתן להגדיל את מספר העצורים והאסירים המובאים פיסית לדיונים בזמן הקרוב, בכדי למזער את הפגיעה בזכויותיהם תוך שמירה על הנחיות הבריאות.

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לבג"ץ על החלטתו להביא לאישור הממשלה את מינויו של גנץ לתפקיד שר המשפטים. המינוי אושר על ידי השרים במשאל טלפוני.

מהליכוד נמסר, כי "ראש הממשלה הגיש תגובה מפורטת לבית המשפט העליון ששוללת לחלוטין את הטיעון שהדיון שהתקיים אתמול בממשלה היה בניגוד לחוק. על אף זאת, לאחר שהצעות הפשרה של ראש הממשלה נדחו גם הבוקר, וכדי לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את הפעילות ההכרחית של משרד המשפטים, ראש הממשלה החליט למנות את בני גנץ כשר המשפטים בממשלת מעבר".

כזכור, בישיבת הממשלה הסוערת אתמול דרש גנץ להצביע מיידית על מינויו לשר המשפטים. המינוי נפל ברוב של 17 מתנגדים מול 10 תומכים. לאחר מכן העלה נתניהו במפתיע להצבעה את מינויו של השר אופיר אקוניס לתפקיד, וזאת למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שטען כי ההצבעה על ההצעה אינה חוקית ואין לה תוקף.

השינוי בעמדתו של נתניהו, שסירב לדרישתו של גנץ להתמנות לשר המשפטים, בא לאחר שבג"ץ הקפיא אמש את מינויו של אקוניס והורה לראש הממשלה לנמק "מדוע לא ייקבע כי החלטת הממשלה אינה תקפה, וכי בעת הזו אין שר משפטים מכהן בישראל". הדיון בבג"ץ נועד להימשך להיום, אולם בעקבות אישור מינויו של גנץ נענה בית המשפט לבקשותיהם של נתניהו ומנדלבליט והודיע על ביטולו. בהודעה המעדכנת שהוגשה לבג"ץ מטעמו של ראש הממשלה, הוא התחייב להביא את מינוי יתר השרים במשרדים החסרים לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

תגיות:בני גנץמשרד המשפטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה