חדשות יהדות

הכי מפתיע שאפשר: מה חיפש הגר"י זילברשטיין בקיוסק התל-אביבי?

הגאון רבי יצחק זילברשטיין ביקר בקיוסק ברחוב הלח"י בתל אביב. הסיבה לכך תדהים גם אתכם

  • י"ז אייר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עוברים ושבים ברחוב הלח"י בתל אביב שפשפו את עיניהם בתדהמה: מה עושה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן, וחבר מועצת גדולי התורה ביקר בקיוסק בעיר החילונית?

על פי הפרסום ב'המחדש', כאשר נשאר על כך הרב זילברשטיין, הוא השיב את התשובה הבאה: "רציתי לבקש אכן מהציבור אני עובר הרבה ברחוב הלח"י 36 בתל אביב ואני מתפעל על הסופר מרקט שנפתח שם והוא כותב על עצמו 24/6 רשת שומרת שבת , והוא מקדש את שם ה' ומצווה לרכוש שם. למי שעובר שם".

עוד סיפר הרב זילברשטיין כי כאשר ביקר פעם אצל הרב אליהו ברוידא, רבה של שכונת 'רמת החייל' בתל אביב, הציג הרב ברוידא לפניו יהודי שומר תורה ומצוות, וסיפר לו את הסיפור שמאחוריו. "איש זה", סיפר הרב ברוידא, "היה ספר במקצועו, ואת שעות הפעילות של המספרה קבע גם ל… ליל שבת. כששאלתי אותו מדוע ולמה הוא מחלל שבת בצורה כל כך בוטה, השיב האיש שבשכונה בה הוא מתגורר קבעו את מושבם טייסים של חיל האוויר, וכיוון שבכל ימות השבוע הם עסוקים בטיסותיהם, הזמן היחיד שיש להם אפשרות להסתפר הוא רק בליל שבת קודש. על כן אין ביכולתו לסגור את המספרה בשעות אלו".

הרב ברוידא הוסיף וסיפר שניסה לשכנע את האיש שיסגור את המספרה לחודש אחד, ואחר כך יעשה חשבון אם הרוויח או הפסיד. "אני מבטיח לך שתרוויח ב-30 אחוז יותר ממה שהרווחת עד היום", אמר הרב ברוידא.

"הספר הסכים לנסות את הדבר. והנה, לאחר שסגר את המספרה בליל שבת במשך חודש שלם, עשה חשבון שרווחיו גדלו, לא רק כפי שהרב אמר, אלא ב-50 אחוז… מאז התקרבו הוא ומשפחתו לתורה ולמצוות והפכו לשומרי תורה ומצוות", סיים הרב ברוידא את דבריו לרב זילברשטיין.

עם ישראל מתבקש לרכוש בקיוסקים, בחנויות, בסופרים וברשתות שומרי שבת, על מנת לחזק אותם בשמירה על היום הקדוש.

החפץ חיים היה מרבה לומר כי אנשים מחפשים סגולות וקמיעות להצלחה, וכי לא די במצוות הנפלאות שבתורה הקדושה? האם יש סגולות טובות מהם? ומה כמו שבת קודש, אשר כל הברכה לכל השבוע מגיעה בזכות כבודה של השבת.

השבת היא מקור הברכה היא המחייה ושומרת על הכסף שעבדנו עליו במהלך השבוע - נותנת בו ברכה. שורש של המילה ברכה הוא בר"כ. אלו האותיות היחידות בא'-ב' שהן כפולות מקודמיהן (ב' היא פי שניים מהאות א'. כ' כפולה מהאות י'. והאות ר' כפולה מהאות ק' הנמצאת לפניה) זהו רמז לכך ששמירת השבת מכפילה את הברכה מהעמל של ששת ימות השבוע.

הרב זמיר כהן – רוצה ברכה בכסף? כך תעשה זאת:

סוד השבת: הקידוש. צפו:

 

סוד השבת: שלוש הסעודות. צפו:

תגיות:שמירת שבתתל אביבהגאון רבי יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה