חדשות בארץ

"המשכיל בעת ההיא ידום": התגובות על האסון במירון

אישי ציבור הגיבו בכאב על האסון הכבד בהילולת רשב"י במירון, חיזקו את כוחות ההצלה בפעילותם והתפללו לרפואת הפצועים: "הלב נשבר"

  • י"ח אייר התשפ"א
זירת האסון במירון (צילום: David Cohen/Flash90)זירת האסון במירון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 9:30)

אישי ציבור הגיבו בשעות האחרונות על האסון הכבד בהילולת רשב"י במירון, בו נהרגו לפחות 44 בני אדם ונפצעו יותר מ-150.

הרב הראשי לישראל, ‏הראשון לציון הגר"י יוסף, אמר: "המשכיל בעת ההיא ידום, אין זו עת לחיפוש אשמים. אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמיים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם. ויהי רצון שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם".

שר הפנים אריה דרעי הביע את כאבו: "הלב קרוע, ממאן להכיל את גודל השבר נוכח האסון הכבד. הפך לאבל מחולנו. אני קורא לציבור להתפלל ולקרוע שערי שמיים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם. ויהי רצון שיבולע המוות לנצח וימחה ה' דמעה מעל כל פנים אמן".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר, כי הוא עוקב משעות הלילה, עם אנשי משרדו, אחרי האסון הנורא: "בתי החולים וארגוני ההצלה עושים עבודת קודש לטפל בנפגעים. ליבנו עם משפחות ההרוגים. אני מחזק את ידי והרופאים, האחיות והאחים, הפאראמדיקים והמתנדבים על עבודת הקודש שנעשית גם ברגעים אלו". 

שרת התרבות מירי רגב מסרה, כי היא "עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה במירון. לבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון, הפועלים בזירת האסון".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "הלב דואב על האסון הכבד שהתרחש הלילה במירון. ארוע טראגי ואכזר. אני מבקש לחזק את ידי כוחות ההצלה שפעלו במהלך כל הלילה ועדיין פועלים במקום להצלת חיים. ליבנו עם המשפחות. יהי זכר הנספים ברוך. רפואה שלימה לפצועים".

שר החינוך יואב גלנט איחל החלמה ורפואה שלמה לפצועים: "‏בבוקר הקשה והעצוב הזה ליבנו ותפילותינו עם הנספים במירון ועם בני משפחותיהם", אמר.

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר: כאב עצום ואבל גדול. יום חג במירון שהפך לאסון כבד למדינת ישראל כולה. אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. הלב נשבר".

תגיות:ל"ג בעומרהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה