חדשות בארץ

ארי הבר מרגש: "אני מתבייש בעצמי על ש’הרגעתי’ עצמי ש’הם לא משלנו’"

פוסט של בחור בשם ארי הבר כובש את הרשת: כמו כולנו גם הוא שמע על האסון במירון - כיצד ברגע הראשון הוא חשב לעצמו 'יופי, זה לא קרה אצלנו, במגזר שלנו. ואז זה היכה בו

זירת האסון (צילום מסך יוטיוב)זירת האסון (צילום מסך יוטיוב)
אא

פוסט של בחור בשם ארי הבר (באנגלית: Ari Haber) כובש את הרשת. 

בפוסט מתאר הבחור, שכמו כולנו גם הוא שמע על האסון במירון - כיצד ברגע הראשון הוא חשב לעצמו 'יופי, זה לא קרה אצלנו, במגזר שלנו. זה אצלם', ואז זה היכה בו. "אני מתבייש בעצמי", הוא פותח וכותב. "כשקמתי בארבע בבוקר לבשורה הנוראה על האסון במירון, שמעתי שזה קרה בזמן ההדלקה של חסידות תולדות אהרון. 'הרגעתי' את עצמי במחשבה שהם לא 'משלנו'.

"איזה מחשבה מזעזעת!", הוא מבין פתאום ומודה: "הם זה אנחנו ואנחנו זה הם! ההרגשה שליוותה את הבכי שלי הייתה שבמהלך עשר שניות בארבע בבוקר הרגשתי מנותק מאחיי, רק בגלל שהם חושבים קצת אחרת ממני. אנחנו כולנו עם אחד, זאת הבשורה הגדולה של ל״ג בעומר בכלל ושל מירון בפרט, יש שם הכל מהכל וזה חלק עיקרי מהיופי. אין ״אחר״ בעם ישראל. כולנו אחים ואחיות אחד של השני, הלוואי שבאמת אצליח להפנים את מה שאני כותב עכשיו", הוא מסכם. 

הפוסט, שפורסם ברשתות החברתיות, צבר תאוצה וזכה לאלפי תגובות - את חלקן אנחנו מעתיקים לכם לכאן.

אביעד רשף כתב: "גם אם הם לא היו יהודים, ראוי היה להצטער על המוות המיותר הזה. ולא בגלל שהם יהודים או אחים, אלא סתם בגלל שהם בני אדם. מבחינה מגזרית, למרות שנראה שרוב המפריד הל המחבר, כולי תקווה שיתחילו להיפתח העיניים 'משני הצדדים', ואולי נזכה להיזכר כי 'אנשים אחים אנחנו'".

חלק מן הגולשים הגיבו תגובות קשות כמו 'הם לא האחים שלי', ובתגובה כתבה להם רות דנינו כך: "קוראת פה תגובות, ומזדעזעת. אתם מחליטם בשבילם שלהם לא אכפת מכם, אתם כותבים שהם לא האחים שלכם. פשוט נורא. כמה פעמים כבר כתבתי ואמרתי שגם השמאלנים הם אחיי, גם אם הם לא חושבים כמוני. אז גם החרדים מחצר זאת או אחרת, הם האחים שלי".

תגיות:מירוןאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה