חדשות בארץ

מנדלבליט: אין מניעה משפטית להקמת ועדת חקירה ממלכתית

בתשובה לפנייתו של שר הביטחון בני גנץ, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי אין מניעה משפטית לכך שממשלת המעבר תקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אסון מירון. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי: "לא אתן למשטרת ישראל להיות השעיר לעזאזל". השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה: "גורמים בתקשורת מנסים לתקוע טריז בין המפכ"ל ומפקד המחוז לביני"

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שני) כי אין מניעה משפטית להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות האסון במירון. במכתב ששיגר לשר הביטחון בני גנץ, שפנה אליו בעניין, כתב מנדלבליט כי על אף שהממשלה הנוכחית הינה ממשלת מעבר, היא יכולה לקבל את ההחלטה על הקמת הוועדה.

"הגם שקבלת החלטה כאמור על ידי ממשלת מעבר כרוכה בקשיים משפטיים מסוימים, הרי שבנסיבות העניין עמדתי היא כי קשיים אלו אינם עולים כדי מניעה משפטית לקבלת ההחלטה בעת הזו, ואף יש בהקמת ועדת חקירה ממלכתית משום יתרונות לא מבוטלים בכל הקשור לחקירת האירוע על מכלול היבטיו", כתב מנדלבליט. הוא ציין, כי לעמדתו "מדובר ב'דרך המלך' לקיום בדיקה מקיפה ואפקטיבית כנדרש באירוע קשה וחריג זה. בנסיבות העניין, הדרך המיטבית לבירור נסיבותיו של אירוע האסון ולהפקת הלקחים הנדרשים לשם מניעת הישנותו בעתיד היא על ידי הפקדת החקירה בידי גוף אחד מתכלל, ולא יצירה של ריבוי וביזור מנגנוני הבדיקה והחקירה".

מנדלבליט הוסיף, כי "היה ותגובש הצעת החלטה קונקרטית בעניין זה, אשר תובא בפני הממשלה, אגבש כמקובל חוות דעת פרטנית המתייחסת להחלטה".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "בעקבות תשובת היועמ"ש כי אין מניעה משפטית להקים ועדת חקירה ממלכתית בעקבות אסון מירון בממשלת מעבר, הנחה שר המשפטים בני גנץ את גורמי המקצוע במשרד להכין הצעת מחליטים, אשר תועלה לאישור הממשלה".

מוקדם יותר היום, כינס מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, את סגל הפיקוד הכללי של המשטרה לישיבה במטה מחוז צפון בנצרת: "כולנו מאוחדים ומלוכדים ומביעים תמיכה אחד בשני, ממני ומטה לכיוון מפקד המחוז, לשוטרים, לאגף התנועה ולכל מי שנטל חלק באירוע", אמר. "מדובר באירוע טרגי בהיקף בלתי נתפס שידעה מדינת ישראל ואני משתתף בצער המשפחות, אבל את אבלם ושולח איחולי החלמה לכל הפצועים".

"יחד עם זאת, אני לא אתן למשטרת ישראל להיות השעיר לעזאזל של אף גורם כזה או אחר על התנהלות לקויה לאורך שנים של מספר רב של גורמים, כשבסוף הכל התנפץ לפתחה של משטרת ישראל שהייתה צריכה להכיל את האירוע הזה לאורך שנים", הצהיר שבתאי. "משטרת ישראל בפיקודי היא משטרה חזקה, היא משטרה מקצועית עם מוסר עבודה גבוה, שוטרים שעבדו 18 ו-20 שעות, שוטרים שחרפו את נפשם בשביל לחלץ אנשים". המפכ"ל העניק גיבוי מלא למפקד המחוז, ניצב שמעון לביא, והוסיף: "אין לי ספק שנצא מהמשבר הזה מחוזקים, אבל לא נרפה עד שנלמד ונבין מה קרה שם ונפיק את הלקחים במטרה שאירוע כזה לא יקרה פעם נוספת".

בהמשך הצטרף לישיבה השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. "את הימים האלה אני מקדיש בעיקר לביקורי פצועים ולניחומי אבלים", אמר. "אני שומע מהם, בין היתר, גם על סיפורי הגבורה של השוטרים והמחלצים. ואני שומע, להבדיל, על הניסיון של גורמים בתקשורת לתקוע טריז בינינו: טריז בין המפכ"ל למפקד המחוז, טריז בין המפכ"ל ומפקד המחוז לשר, טריז בין המשטרה לציבור. באתי לומר לכם כאן, בקולי שלי, שאין חיה כזאת. אני נותן גיבוי מלא למפקד המחוז ולמפכ"ל, שעשו את כל שיכלו, במלוא הרצינות והיסודיות, כדי להיערך להילולה. יחד נחזק את הציבור ואת השוטרים, יחד נמשיך לפעול לשלומם וביטחונם של אזרחי ישראל, ויחד נפעל לחוסנה של החברה הישראלית כולה".

תגיות:בני גנץאביחי מנדלבליטהאסון במירוןועדת חקירה ממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה