חדשות בארץ

ירון לונדון באמירה מזעזעת על אסון מירון: "זה לא האבל שלי, זה כמו אסון בסין"

העיתונאי השנוי-במחלוקת ירון לונדון עורר סערה כשאמר כי אינו חש עצב על האסון במירון מכיוון שהחרדים אינם בני עמו: "הם כמו אסון בסין בשבילי". דבריו זכו לגינויים רבים ברשת

  • כ"א אייר התשפ"א
לונדון (צילום מסך, כאן חדשות)לונדון (צילום מסך, כאן חדשות)
אא

העיתונאי ירון לונדון עורר היום (שני) סערה, לאחר שאמר כי אינו חש עצב על האסון במירון בו נהרגו 45 יהודים.

בפוסט פרובוקטיבי שהעלה אתמול לפייסבוק, כתב לונדון: "אני מנסה להפנים את הצער, להנשים אותו, לעורר אותו, להפוך אותו לחוויה אישית, אותנטית, במקום שיהיה מצוות אנשים מלומדה, והמאמץ אינו עולה יפה. בינתיים אני חש כלפי האסון הזה וכלפי קורבנותיו בערך כפי שחשתי למשמע הידיעות על צונאמי באי אינדונזי. כמעט כלום".

בריאיון הערב לדב גיל-הר בכאן חדשות הסביר לונדון: "האבל הזה הוא לא האבל שלי כי אנחנו לא בני עם אחד, לצערי הרב. אני מנסה להזדהות, לכאוב את כאבם, ואני כואב את כאבם כשאני רואה את הפרט החרדי. את האב המתאבל על בניו, את האם המתאבלת על בניה. זה כמובן צר לי. רוצה הייתי שזה לא יקרה. אבל אין בי איזה השתתפות עם האבל של הקולקטיב החרדי. אתה רואה את האישה הבוכייה וזה נוגע ללבך, אבל האבל שלך איננו עם הכלל המתאבל החרדי, מפני שהחרדים האלה אינם בני עמך. הם כמו אסון בסין בשבילי".

עבור לונדון, הידוע כאיש שמאל קיצוני, זו אינה הפרובוקציה הראשונה בקריירה ארוכת השנים שלו. דבריו הפרובוקטיביים חוללו, כאמור, סערה, וזכו לגינויים רבים. יוסף חדאד, ערבי ישראלי הפעיל בתחום ההסברה, כתב בטוויטר כי "כדאי שירון לונדון ילמד קצת מערביי ישראל. בטמרה, זרזיר, גוש חלב, נצרת, יאנוח, בית ג'ן, ירכא ועוד הרבה רשויות ערביות כאבו את האסון במירון ונרתמו לסייע מתוך סולידריות וערבות הדדית, אבל מר ירון לונדון לא יכול לגלות אפילו טיפת חמלה ל-45 קורבנות".

העיתונאית אריאנה מלמד תקפה את לונדון בחריפות: "הומניסט מתעצב על קורבנות מיותרים, יהיו באשר יהיו. ואם נגיד שזה אסון שקרה בסין – לא חראם? סינים לא נולדו בצלם אלוקים, כמוך? פלסטר על הפה. זה מה שמגיע לו".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה: "ירון לונדון בדבריו הוכיח שוב עד כמה יש בישראל דעות חשוכות, שאינן יכולות להכיל מסורות ותרבויות אחרות. את פזמון זכויות האדם הזה אנו שומעים תמיד מאלה המתחסדים או המבקשים להיות אבירי זכויות אדם".

"אם אמירה כזו הייתה נאמרת מחוץ לגבולות ישראל, זו הייתה אמירה אנטישמית. רק בישראל יש יהודי שיכול לשנוא יהודים ולא להיחשב אנטישמי", הוסיפה רגב. "זו אמירה חסרת תרבות, אמירה חסרת טעם שיש בה כדי לפלג, לא תצליח".

אנשי תקשורת חרדים הגיבו אף הם על הדברים. עורך מגזין "משפחה", אריה ארליך, כתב כי הוא "די נמנע מלעסוק בפוליטיקה בימי האבל הללו, אבל ירון לונדון התשובה למה הציבור החרדי לעולם לא ימצא שיחה משותפת או שותפות פוליטית עם בני דמותו המחזיקים בדעות כמוהו. 'החרדים האלה אינם בני עמך, זה כמו אסון בסין מבחינתי', הוא אמר, והמחיש במשפט אחד את כל תיאוריית אבישי בן חיים".

יוסי אליטוב, עורך "משפחה", הוסיף: "אני דווקא כן עצוב מהמקום שאליו התדרדר לונדון. מזל שלנו שהוא חריג בזרות ובניכור לבני עמו. החברה הישראלית יצאה מגדרה לחבק את משפחות הקורבנות מהמגזר".

איש "קול ברמה", ישראל כהן, הגיב: "כל החברה הישראלית מאוחדת ומלוכדת סביב האסון הנורא במירון, מחבקים ומנחמים את המשפחות, ורק ירון לונדון שכח כנראה מה זה להיות יהודים. איפה הסולידריות? היכן הערכים? לאן נעלמה התרבות? חבל לי, ירון, ששכחת להיות ׳מענטש׳".

עורך "בקהילה", שלמה קוק, אמר כי "ירון לונדון הוא זקן-תינוק שנשבה באש השנאה הבוערת נגד כל חרדי. העולם החילוני העניק לנו מאה שעות של חסד בחסות שלושת ימי הבכי, ובום טראח, נוחתים בחזרה למציאות הישראלית המדממת. ה׳ ירחם".

תגובה קצרה ולקונית סיפק איש התקשורת הדתי בני טיטלבוים, שכתב: "תגובתי הבוטה, הנוקבת והתקיפה לדבריו של ירון לונדון – נו שוין, אז אמר".

תגיות:ירון לונדוןהאסון במירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה