חדשות בארץ

ח"כ שיקלי הודיע לבנט: מתנגד לממשלה עם לפיד

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הודיע ליו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, על התנגדותו לממשלה עם מפלגות השמאל: "מה לנו ולדגלים שחורים?"

שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)שיקלי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הודיע הבוקר (רביעי) ליו"ר מפלגתו, נפתלי בנט, על התנגדותו להקמת ממשלה עם מפלגות השמאל. במכתבו, שפורסם לראשונה על ידי עמית סגל בחדשות 12, כתב שיקלי: "כמו רבים וטובים בעם ישראל אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון. כמו רבים וטובים, אני מאמין כי ריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים חיוני לקיומה של דמוקרטיה בריאה, אך לא בכל מחיר".

שיקלי הוסיף והסביר, כי התנגדותו לממשלת הרוטציה המסתמנת בין בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מבוססת על שלושה מישורים: "בצד האתי – אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים 'ממשלת ימין טובה, רחבה, שתוציא אותנו מהבוץ'. התחייבנו 'שלא נשב בממשלה עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בבית הדין הבינלאומי בהאג'. התחייבנו ש'לא נכתיר את יאיר לפיד לראשות הממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך'. אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבותינו לבוחר, וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. זאת ועוד, הקמת ממשלה כזו משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה".

"בציר הדמוקרטי – ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים שחורים?".

"בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה. היא אינה מתכתבת עם המציאות המדינית והבטחונית הנוכחית: חילופי ממשל מסוכנים מעבר לים, התגרענותה של איראן והאלימות הגואה בירושלים וביו"ש". 

שיקלי, הממוקם במקום החמישי ברשימת ימינה, סיים את מכתבו בפנייה אישית לבנט: "יש לי אמון בטוהר כוונותיך, אני יודע שאהבת ישראל היא הכוח המרכזי המניע אותך. ולכן בשמם של רבים מאוד מבוחרינו, אני מבקש ממך לשקול שנית את המהלך. מוטלת עלינו החובה למצוא חלופות טובות יותר, ערכיות יותר, לאומיות יותר".

מימינה נמסר בתגובה: "מכבדים את עמדת ח"כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו. ימינה מחוייבת לעשות הכל כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה".

הודעתו של שיקלי באה ברקע דיווחים מתגברים על חילוקי דעות בימינה בנוגע לקו שהתווה בנט, לפיו אם ייכשלו המאמצים להקמת ממשלת ימין הוא יפעל להקמת ממשלת רוטציה עם לפיד כדי למנוע בחירות חמישיות. עם זאת, עד כה לא נמתחה על בנט ביקורת פומבית מצדם של חבריו למפלגה. שיקלי עצמו הכחיש שלשום דיווח, לפיו הוא מתנגד למתווה של ממשלת בנט-לפיד.

בתוך כך, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הודיע הבוקר לנשיא ראובן ריבלין כי מפלגתו ממליצה על לפיד כמועמד להרכבת הממשלה. בכך עלה מספר התומכים בלפיד ל-51. סער ציין, כי ההמלצה ללפיד ניתנת "בהקשר של הניסיון להקמת ממשלת אחדות על פי המתכונת של ממשלת חילופים". עוד הוסיף, כי "סעיף 13א לחוק יסוד הממשלה מאפשר שקבלת המנדט לא בהכרח יהיה ראש הממשלה הראשון בממשלה כזו. להבנתנו, המלצה על לפיד בשעה זו עולה בקנה אחד עם מיצוי האפשרות להקמת ממשלת אחדות ושינוי, מהלך שאת חיוניותו פירטנו במהלך מערכת הבחירות".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטעמיחי שיקליימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה