חדשות בארץ

בדרך למנדט: לפיד ובנט נפגשו עם ריבלין

הנשיא ראובן ריבלין נפגש בנפרד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט, ושמע על בקשותיהם לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הצטרף לגוש הממליצים על לפיד. בליכוד מסרבים, לפי שעה, להמליץ על בנט

בנט ולפיד בבית הנשיא, היום (תמונות: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט ולפיד בבית הנשיא, היום (תמונות: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

לאחר שהמנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת ממשלה חדשה פקע הלילה (רביעי) בחצות, נועד הבוקר יו"ר ימינה נפתלי בנט עם הנשיא ראובן ריבלין וביקש להטיל עליו את התפקיד. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שהגיע מוקדם יותר לבית הנשיא, אמר לריבלין כי הוא עומד מאחורי בקשתו בסבב ההתייעצויות הקודם לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה.

סיעות כחול לבן, העבודה, ישראל ביתנו ומרצ הודיעו במהלך הבוקר לבית הנשיא, כי הן ממליצות על לפיד כמועמדן להרכבת הממשלה, כפי שעשו בסבב הקודם. יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, שבפעם שעברה נמנע מתמיכה במועמד כל שהוא, הצטרף אף הוא לממליצים על לפיד. בכך עלה מספר התומכים בלפיד ל-51. יו"ר יש עתיד פועל גם כדי לקבל את המלצתם של חלק מחברי הרשימה המשותפת.

בבית הנשיא הודיעו לראשי הסיעות, כי יוכלו להעביר את עמדות סיעותיהן עד השעה 14:00. בנט, שבסבב הקודם זכה לשבעה ממליצים בלבד, חברי מפלגתו, פועל לשכנע את מפלגות גוש הימין, שהמליצו בפעם הקודמת על נתניהו, להעביר את תמיכתם אליו. לפי שעה, בליכוד מסרבים להכריז על תמיכתם בבנט, מחשש שינצל את המנדט כדי להקים ממשלה עם מפלגות השמאל.

בתוך כך, בימינה הסתמנו הבוקר ניצנים ראשונים של מרד, כשחבר הכנסת עמיחי שיקלי הודיע לבנט במכתב רשמי על התנגדותו להקמת ממשלה עם מפלגות השמאל. במפלגת הציונות הדתית בירכו על צעדו של שיקלי. יו"ר המפלגה, בצלאל סמוטריץ', כתב: "יש קונה עולמו בשעה אחת. האמת, קראתי את המכתב הזה עם דמעות התרגשות בעיניים. אמת צרופה ופשוטה. דבר דבור על אופניו. שיח ערכי ישר שכל כך חסר לנו בפוליטיקה". בהמשך דבריו פנה סמוטריץ' לבכירת ימינה איילת שקד: "איילת, עכשיו תורך. תוכיחי שיש לך ערכים ועמוד שדרה ושאת לא נגררת אחרי בנט למחוזות של אובדן דרך".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטראובן ריבליןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה