חדשות בארץ

"אני לא רוצה אותך, תלך": מורה מתל אביב - גירשה חב"דניק שביקש להניח תפילין

גם הצל מזועזע: "מורה בבית ספר אליאנס בתל אביב ראתה מחזה מטריד ונוראי: אדם לבוש שחורים שברוב חוצפתו שאל את התלמידים אם הם רוצים להניח תפילין"

אא

"עכשיו יצאתי משיעור. אתה יודע מה עושים לי? אני לא באה אליך, אל תבוא אליי. אתה בא אליי ואתה משגע לי אותם להניח תפילין. אני לא רוצה, תלך": אלו דבריה של מורה בבית ספר אליאנס, שגירשה בבושת פנים צעיר שעמד מחוץ לשטח בית הספר, ושאל את התלמידים מי רוצה להניח תפילין. 

בסרטון שהתפרסם בעמוד הפייסבוק של יואב אליאסי, הצל, נראית המורה כשהיא צועקת לעבר החב"דניק שיסתלק משם, בזמן שהוא מרכין את ראשו בבושה, שותק ולא מעז לענות לה או לריב איתה. 

לצד הסרטון כתב הצל את המילים הבאות: "מורה בבית ספר אליאנס בתל אביב ראתה מחזה מטריד ונוראי: אדם לבוש שחורים שברוב חוצפתו שאל את התלמידים אם הם רוצים להניח תפילין. המורה המזעזעת התנפלה על החב"דניק ה'מסית' וסילקה אותו בבושת פנים. זהו, בזכות המורה הפלורליסטית - רחובות תל אביב שוב הפכו למרחב בטוח נגד הדתה מסוכנת ושטיפת מוח יהודית... קדימה חולדאי תעניק לה מדליה. 

המורים בישראל איבדו את השפיות והזהות שלהם, בחיי", הוא מסכם.

 

"צודקת. מחנכת בישראל צריכה לראות את הזוועה הזאת?"

הסרטון הפך חיש קל לויראלי, ועשרות תגובות התקבלו תוך זמן קצר על מעשה המורה. את הנבחרות שבהן העתקנו לכאן:

יולנדה סבן: "אחותי, בואי. את אולי מורה, אבל את רחוקה מלדעת ללמד את התלמידים שלך להכיל את האחר. איפה אהבת החינם שאת אמורה להקנות לנערים האלה? את כל כך מפחדת מקצת ערכים של יהדות? תנשמי רגע אחותי. הבחור הזה עומד שם בחום, ורק מנסה לעשות טוב בלב ליהודים. שנתחיל לספר על אינספור הסיפורים של חבר'ה לא דתיים, שמעידים שהחבדניקים באו להם בזמן עם זה? את יכולה לא להתחבר, זכותך. אבל למה לבייש אותו? אבל אל דאגה, זה קטן עליו מה שעשית לו. יודעת למה? כי הרבי מלמד אותנו להאיר, לראות פנימה ולא להתפעל. את יכולה להמשיך לצעוק, נשמה יהודית זה נשמה יהודית, לא משנה כמה מנסים לכסות עליה"

אלה פנחס: "מה עדיף? סמים, אלכוהול, ונדליזם? למה לא לתת ערכים וכלים לילדים ולנוער?".

אופירה הויים: "משדל? התלמידים יכולים להחליט בעצמם. את הלבנת את פניו ברבים, תתביישי. וזה לא משנה אם הוא חילוני או דתי או לא יודעת מה. אם היה עומד שם מוכר ארטיקים ששואל את התלמידים אם הם רוצים ארטיק? אז הוא היה משדל אותם לקנות ארטיק? אם היה שם איש שמספר סיפורים והיה שואל אם הם רוצים לשמוע סיפורים או למה משנה מה, היית מגיבה בכזאת צורה? אני מאוד מקווה שהתלמידים שלך לא יקחו ממך דוגמה, ויגדלו להיות אנשים שאוהבים את כולם ומכבדים את כולם, ללא הבדל דת, צבע, או לאום. וחוץ מזה, הוא יכול לעמוד איפה שבא לו. האדמה שהוא עומד עליה לא שייכת לך".

אבי חג'ג': "צודקת. מחנכת בישראל צריכה לראות את הזוועה הזאת? אוי, אוי, אוי - שערוריה! שערוריה להניח תפילין בבית ספר? בישראל? איזו בושה וכלימה, איך בכלל מעזים להעלות דבר כזה? שומו שמיים. בישראל 2021, בתל אביב, בבית ספר? איפה האחריות של העירייה, בתי המשפט, בג"ץ, כנסת ישראל? איך הם לא זועקים לשמיים על הדברים האלה? אני פשוט מזועזע".

עמי פאי כתב על החב"דניק: "זה בחור שהיה שותף שלי לחדר בישיבה. אדם צדיק אמיתי, כל היום רק עושה ודואג לזולת: תפילין, ביקור חולים, מחזק את הסביבה שלו".

שירה כרמל: "מסכנים התלמידים שלה ושל כמותה. מסרסת להם את מורשתם שיגדלו ללא שורשים אלא כענפים, שיגדעו עם כל רוח קלה. אבוי".

תגיות:מורהחב"דתפיליןאליאנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה