חדשות בארץ

בנט: "נתניהו טרק עלינו את הדלת – להקים ממשלת חירום רחבה"

יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע, כי יפעל להקמת "ממשלת חירום רחבה" כדי למנוע בחירות חמישיות. הוא קרא למפלגות בגוש הימין "לחשב מסלול מחדש" ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת. עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה"

בנט, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:23)

ברקע ההערכות כי המנדט להרכבת הממשלה יוטל על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, נשא הערב (רביעי) יו"ר ימינה נפתלי בנט הצהרה לתקשורת, בה קרא למנוע בחירות חמישיות ולהקים "ממשלת חירום רחבה". הנשיא ראובן ריבלין יודיע בשעה 18:30 על החלטתו לגבי המשך ההליך הפוליטי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת שעה לאחר מכן.

"האמת היא פשוטה – נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית", אמר בנט. "עשיתי הכל, יחד עם חבריי, כדי שזה יצליח. חברי הכנסת של ימינה היו מהראשונים שהתייצבו ואמרו פומבית – ניכנס לממשלה ימנית. לא דרשנו שררה. דרשנו ממשלה שאכפת לה מהאזרחים. משך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב. אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת. עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה".

בהמשך הדברים הבהיר בנט, כי מול האופציה של בחירות חוזרות, הוא מעדיף "להוציא את העגלה מהבוץ" ולהקים "ממשלת חירום רחבה ומאתגרת", כלשונו: "אני רוצה לפנות פה לחבריי הטובים בימין ולומר להם – זה הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש. מי שיקח את ישראל בציניות לבחירות חמישיות, על בסיס אינטרסים אישיים, בניגוד מוחלט לצרכי העם והמדינה – העם לא יסלח לו. זה הזמן להקמת ממשלת אחדות. כל מפלגות הימין מוזמנות פנימה".

"יש רק קו אחד שמנחה אותנו: לא לבחירות חמישיות. מי שלא מצטרף לממשלת אחדות – פוגע באחדות. אינני יכול להבטיח שנצליח בהקמת ממשלת החירום הזו, אבל אני מבטיח שננסה. על מנת להקימה לא נחסוך בשום מאמץ, אך לא נשלם כל מחיר. לא במחיר עקרונותינו וערכינו. בימים הקרובים ניכנס למשא ומתן, ונעמוד על עקרונות היסוד החשובים לנו במחנה הימין".

בתגובה לדבריו של יו"ר ימינה, מסר יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני: "את כל הדברים שבנט אמר אפשר גם לומר על ממשלה מהימין, הרי לא לנו ולא להם יש 61 מנדטים להקמת ממשלה. אף אחד לא טיפש, בנט מהרגע הראשון העדיף ממשלה עם לפיד ולא עם נתניהו. אני דוחה את הזמנתו להצטרף לממשלה שכזו. לא, תודה".

מוקדם יותר היום נועד בנט עם הנשיא וביקש ממנו לקבל את תפקיד הרכבת הממשלה. אלא שמאמציו לזכות בהמלצת גוש נתניהו לא צלחו: הליכוד, יהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית ביקשו מריבלין להעביר את המנדט להרכבת הממשלה אל הכנסת. בהודעה מטעם הליכוד נמסר, כי ההחלטה התקבלה לאחר שבנט "סירב להתחייב בפניהן שהוא יקים ממשלת ימין והתעקש להמשיך במשא ומתן להקמת ממשלת שמאל".

החלטת גוש נתניהו שלא לתמוך בבנט מגדילה את סיכוייו של לפיד לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. לפיד זכה במצטבר להמלצתם של 56 חברי כנסת. ל-45 חברי סיעות יש עתיד, כחול לבן, העבודה, ישראל ביתנו ומרצ, שהודיעו בסבב הקודם על תמיכתם בלפיד, הצטרפו ששת חברי תקווה חדשה וחמישה מתוך ששת חברי הרשימה המשותפת, למעט נציג בל"ד סאמי אבו שחאדה. יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, הודיע לנשיא כי מפלגתו "לא ממליצה על מועמד ספציפי לראשות הממשלה", אולם הוסיף: "נשתף פעולה בצורה חיובית עם שתטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, קרי מי שזוכה למספר הממליצים הרב ביותר. רע"מ יכולה להשלים את מניין הקמת הממשלה, והיא תעשה את זה אם ייענו דרישותיה במשא ומתן".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה