חדשות בארץ

ריבלין העניק את המנדט ללפיד: "החזרת המנדט לכנסת חוטאת לחוק"

הנשיא ראובן ריבלין הודיע על החלטתו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שזכה ל-56 ממליצים: "ללפיד יש אפשרות להרכיב ממשלה"

ריבלין (צילום: חיים צח, לע"מ)ריבלין (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

הנשיא ראובן ריבלין הודיע הערב (רביעי) על החלטתו להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

"אמש הודיע לי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא עלה בידו להקים ממשלה, ומשכך הוא מחזיר את המנדט אליי", פתח ריבלין. "לאחר שקיבלתי את עמדתן של כלל הסיעות ושוחחתי עם חבר הכנסת יאיר לפיד וחבר הכנסת נפתלי בנט, התברר בפניי כי חבר הכנסת נפתלי בנט נותר עם שבעה ממליצים, כפי שהיה בסיבוב הקודם, ואילו לחבר הכנסת לפיד נוספו 11 ממליצים, כך שיש לו 56 ממליצים".

ריבלין ציין, כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס כתב לו כי "ישתף פעולה בצורה חיובית עם כל מי שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה, קרי מי שזוכה למספר הממליצים הרב ביותר". לדבריו, "בנט הביע את רצונו בממשלה יציבה שתשרת את אזרחי ישראל, והבהיר כי אינו פוסל את האפשרות להקים ממשלה עם יאיר לפיד". 

"כפי שאמרתי בעבר, השיקול המרכזי שעל נשיאי ישראל לשקול בקבלת החלטה על מי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה הינו למי יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת החדשה. מתמונת הממליצים עולה בבירור שללפיד יש אפשרות להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת, אם כי הקשיים רבים".

"בנסיבות אלו, החזרת המנדט לכנסת חוטאת לחוק ועלולה להביא אותנו לבחירות חמישיות בלא שנוצלו כל האפשרויות להקמת ממשלה", הבהיר הנשיא. "על בסיס ההמלצות שקיבלתי מסיעות הכנסת, ומתוקף סמכותי על פי סעיף 9 לחוק יסוד הממשלה, שוחחתי זה עתה עם חבר הכנסת יאיר לפיד והודעתי לו כי אני מעניק לו את המנדט להרכבת ממשלה. בין אם זו תהיה ממשלה שהוא יעמוד בראשה תחילה, ובין אם זו תהיה ממשלה בראשה מועמד אחר תחילה והוא יכהן בה בתחילה כראש ממשלה חלופי".

מוקדם יותר נשא יו"ר ימינה הצהרה לתקשורת, בה קרא למנוע בחירות חמישיות ולהקים "ממשלת חירום רחבה", כלשונו. "האמת היא פשוטה – נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית", אמר. "עשיתי הכל, יחד עם חבריי, כדי שזה יצליח. משך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב. אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת. עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה".

"אני רוצה לפנות פה לחבריי הטובים בימין ולומר להם – זה הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש. מי שיקח את ישראל בציניות לבחירות חמישיות, על בסיס אינטרסים אישיים, בניגוד מוחלט לצרכי העם והמדינה – העם לא יסלח לו. זה הזמן להקמת ממשלת אחדות. כל מפלגות הימין מוזמנות פנימה. יש רק קו אחד שמנחה אותנו: לא לבחירות חמישיות. מי שלא מצטרף לממשלת אחדות – פוגע באחדות", דברי בנט.

בתגובה לדבריו של יו"ר ימינה, מסר יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני: "את כל הדברים שבנט אמר אפשר גם לומר על ממשלה מהימין, הרי לא לנו ולא להם יש 61 מנדטים להקמת ממשלה. אף אחד לא טיפש, בנט מהרגע הראשון העדיף ממשלה עם לפיד ולא עם נתניהו. אני דוחה את הזמנתו להצטרף לממשלה שכזו. לא, תודה".

תגיות:יאיר לפידראובן ריבליןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה