חדשות בארץ

לראשונה מאז האסון במירון: שני מהנדסים עוכבו לחקירה

המהנדסים שימשו כמנהל הבטיחות ויועץ הבטיחות של ההילולה, ואישרו את תוכניות הביטחון של האירוע. הם ייחקרו באזהרה ביחידת להב 433

זירת האסון במירון (צילום: David Cohen/Flash90)זירת האסון במירון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

כשבוע וחצי לאחר האסון הכבד במירון, המשטרה עיכבה הבוקר (שני) לחקירה שני מהנדסים שאישרו את תוכניות הבטיחות לקיום ההילולה בציון רשב"י. אחד מהם שימש כמנהל הבטיחות והשני כיועץ בטיחות. הם ייחקרו במהלך היום באזהרה ביחידת להב 433. באסון נהרגו 45 בני אדם ונפצעו יותר מ-150.

כזכור, ביום חמישי האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט,  על הקמת "צוות חקירה משתף" למשטרת ישראל ולמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לבדיקת נסיבות האסון במירון. על פי ההודעה, שני צוותי החקירה – של המשטרה ושל מח"ש – יעבדו "באופן משתף ומתואם לצורך חקירת האירוע, תוך הקפדה על גדרות וסייגים לעבודה המשתפת, במספר היבטים, על מנת לשמור על עצמאות החקירה של כל גוף, ויכולתו להגיע לבירור האמת בצורה מיטבית".

צוות החקירה המשתף ילווה על ידי פרקליטות המדינה, באמצעות פרקליטים שימונו על ידי מ"מ פרקליט המדינה. כל שאלה שתתעורר לגבי הפעילות המשותפת תובא להכרעת גורמי מקצוע בכירים בפרקליטות המדינה.

לדברי מנדלבליט, "נוכח המאפיינים הייחודיים של חקירה זו, והעוצמה בה הדברים שלובים זה בזה, קשה להלום חקירה שאינה משתפת, מתואמת ומתכללת את כל האירוע על מנת לקבל את התמונה המלאה, ועל כן יש מקום לבצעה בדרך של צוות חקירה משתף המורכב משני צוותי חקירה. דרך חקירה משתפת ומותאמת זו מקובלת ונהוגה בפרקטיקה באותן נסיבות ייחודיות שיש הצדקה לכך. וזהו אכן מקרה מובהק בו מתקיימת הצדקה לכך".

ביום שני שעבר הודיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, כי משרדו יפתח בביקורת מיוחדת לבדיקת נסיבות האסון. "מדובר באירוע שניתן היה למנוע אותו, ועתה מוטל עלינו לבחון ולבדוק כיצד ואיך נדרש היה למנוע אירוע זה", אמר במסיבת עיתונאים. הוא ציין, כי משרד מבקר המדינה פרסם בשנת 2008 חוות דעת בנושא מצב קבר רשב"י במירון וההיערכות לאירועי ל"ג בעומר, ושלוש שנים לאחר מכן בוצעה ביקורת מעקב: "ביקורות אלו הצביעו על שורת ליקויים, שאם היו באים על תיקונם ייתכן והאסון היה נמנע".

אנגלמן הבהיר כי הביקורת "תתחקר את הנסיבות שהובילו לאסון, את היערכותם של הגופים השונים ואת הפעולות שננקטו על ידם, הן בשנה זו והן במהלך השנים שחלפו מאז דו"ח הביקורת ב-2011". הוא הדגיש כי "בשל הנסיבות הטרגיות, ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית, הדבר יבוא לידי ביטוי בדו"ח באופן חד-משמעי תוך התייחסות פרטנית לנוגעים בדבר. ככל שיעלה חשש לעבירות בתחום הפלילי, העניין יועבר לבחינת היועץ המשפטי לממשלה".

המבקר הוסיף, כי במידה ויוחלט על הקמת ועדה חקירה ממלכתית בנושא, הוא יבחן את "הרלוונטיות של ביקורת המדינה והערך המוסף מפעילותה במקביל לפעילותה של הוועדה".

תגיות:האסון במירוןמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה