חדשות בארץ

חמאס שיגר רקטות לעבר ירושלים, צה"ל תוקף ברצועה

דובר צה"ל מסר, כי שבע רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ירושלים ויישובי הסביבה, אחת מהן יורטה על ידי לוחמי כיפת ברזל. בחסדי שמיים, אין דיווחים על נפגעים. חיל האוויר החל בתקיפת מטרות ברצועה

יירוט כיפת ברזל, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)יירוט כיפת ברזל, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:59)

אזעקות צבע אדום נשמעו הערב (שני) בשעה 18:00 בירושלים, בבית שמש ובעשרות יישובי הסביבה, בשעה בה תם האולטימטום שהציב מוקדם יותר חמאס לישראל להסיג את כוחות הביטחון ממתחם הר הבית ומשכונת שייח' ג'ראח. דובר צה"ל מסר, כי זוהו שבעה שיגורים מרצועת עזה, אחד מהם יורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. חמאס קיבל עליו את האחריות לירי. רוב הרקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית מטה יהודה. רקטה אחת פגעה בבית ביישוב סמוך לירושלים. בחסדי שמיים, אין דיווחים על נפגעים במטח הרקטות.

לאחר הירי לירושלים, החלו הפלסטינים בשיגור מטחי רקטות מרצועת עזה לעבר אשקלון, שדרות ויישובי העוטף. חלק מהן יורטו, ובחסדי שמיים אין נפגעים.

בעקבות שיגור הרקטות, החלו מטוסי חיל האוויר בתקיפת מטרות ברצועה. מקורות בעזה דיווחו על תשעה הרוגים, ביניהם מוחמד עבדאללה פיאד, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס. דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, עדכן בתדרוך לכתבים כי סוכלה חוליה של שלושה פעילי חמאס ששיגרה רקטות לעבר ישראל: "אנחנו הולכים לקראת ימים של לחימה", אמר. "חמאס ירגיש את זרועו העוצמתית של הצבא. התגובה שלנו תהיה חריפה ותארך ימים".

תקיפת חוליית חמאס, היום (וידיאו: דובר צה"ל) 

האזעקה בירושלים נשמעה גם בכנסת, בעת שהיו"ר יריב לוין נאם בישיבה המיוחדת לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית. הישיבה הופסקה, וחברי הכנסת התפנו למרחבים מוגנים. בשכונת שייח' ג'ראח ובשער שכם תועדו פלסטינים כשהם חוגגים את הירי לעבר הבירה. אלפי החוגגים היהודים, שהתאספו לצעדה המסורתית של ריקוד הדגלים בירושלים, התפזרו בעקבות הירי. המשטרה הודיעה תחילה על ביטול הצעדה וההתכנסות שנועדה להתקיים בסופה בכותל המערבי. לאחר מכן, בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, הוחלט לאפשר את המשך האירועים המתקיימים בעיר לרגל יום ירושלים.

זמן קצר לפני הירי לירושלים, דיווחו הפלסטינים על ירי טיל נ"ט מצפון רצועת עזה לעבר רכב שנסע בשטח ישראל. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי קיבלה אחריות על הירי. דובר צה"ל מסר לאחר מכן כי הירי בוצע לעבר רכב אזרחי: "כתוצאה מהירי נפצע אזרח ששהה ברכב באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. יש להישמע להנחיות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש, ולהימנע מלהיכנס לצירים ואזורים אסורים".

בעת שיגור הרקטות לירושלים, הקבינט המדיני-ביטחוני היה באמצעו של דיון שזומן בדחיפות. השרים אישרו תוכניות שהוצגו על ידי צה"ל לתקיפות נגד ארגוני הטרור ברצועה, והסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ לקבל את ההחלטות בהתאם להתפתחויות. בתום ישיבת הקבינט, הכריז גנץ על מצב מיוחד בעורף בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה למשך 48 שעות.

בעקבות ההסלמה, השהה יו"ר רע"מ מנסור עבאס את המגעים להקמת ממשלה, וזאת לאחר שקודם לכן ביטל פגישה שתוכננה לו עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בצד הימני של המערכת הפוליטית קראו להגיב בתקיפות על הירי לעבר ירושלים. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, קרא "להכות בחמאס בעוצמה. עכשיו ובכל הכוח". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', מסר: "‏שוב מתברר שמי שבוחר בחרפה מקבל מלחמה. הגיע הזמן להילחם באויב הערבי ולהכות בו בעוצמה, בעזה, ביו"ש, בירושלים ובכל מקום בו הוא מרים ראש. 'ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם'. מחזק את ידי כוחות הביטחון ומתפלל לשלומם ולהצלחתם. השם ישמור צאתם ובואם מעתה ועד עולם".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אמר: "תוקפנות חמאס מחייבת תגובה חריפה להשבת ההרתעה ואנחנו נגבה החלטות של הממשלה שיביאו לכך". יו"ר ימינה נפתלי בנט כתב: "בטרור הפלסטיני יש להילחם באגרוף ברזל. מי שמכניס את תושבי ישראל למקלטים, צריך לדעת שיתחרט על כך. אנו נגבה פעולה נחושה של ממשלת ישראל".

תגיות:כיפת ברזלחמאסירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה