חדשות יהדות

"לראות ספרי קודש זרוקים ושרופים - זה קשה": ברהנו טגניה פרץ בבכי בשידור חי

ברהנו טגניה, כתב חדשות 12, ריגש אלפי מאזינים כשפרץ בבכי במהלך שידור מהמכינה הקדם צבאית בלוד, נוכח ספרי התורה שנשרפו על ידי הפורעים הערבים

אא

ברהנו טגניה, כתב חדשות 12, ריגש אלפי מאזינים כשפרץ בבכי במהלך שידור מהמכינה הקדם צבאית בלוד, נוכח ספרי התורה שנשרפו על ידי הפורעים הערבים. 

בראיון לרדיו 103FM סיפר טגניה על הרגעים בהם עלה לקומה השנייה במכינה, וראה את המראה הקשה של ספרי הקודש השרופים. טגניה סיפר כי בתחילה נחשד כי מדובר בשריפה בבית כנסת של הקהילה ההודית, אך אז סיפרו לו התושבים כי השריפה הייתה בקומה השנייה של המכינה הקדם צבאית.

"הגענו ועלינו קומה, נכנסנו לכיתה. כשאתה רואה מולך ספריה קטנה כזו, עם מלא ספרי קודש, ספרי תנ"ך חלקם נשרפו וחלקם שרדו - זה קשה. אני לא זוכר אם בכיתי, אבל היה לי קשה. ירון אברהם עזר לי, הוא הבין שאני מאוד מתקשה ומשך את השידור עד שהתעשתתי על עצמי. זה דבר שקשה לראות, בלי קשר לדעה פוליטית, לימין או לשמאל".

כשנשאל מה שונה הסיטואציה הזו מכל סיטואציה אחרת קשה שאותה סיקר לא פעם בעבר - ענה טגניה: "אתמול היה יום מיוחד עבור הקהילה האתיופית. יום ירושלים, מצד אחד אנחנו שמחים ומצד שני אנחנו מאוד מאוד עצובים. בשבילנו מדובר על יום זיכרון שבו אנחנו זוכרים מעל 6,000 אנשים שניספו בדרכם להגיע אל ארץ ישראל, לירושלים, ירוסלם אנחנו קוראים לה".

"ספרי קודש שרופים - אתה מתחיל לבכות. זה מדהים", העיר השדרן ינון מגל, וטגניה ענה: "כל הזמן סיפרו לנו על ירושלים. אני בתור ילד שגדל עם הסיפורים האלה, אתה יודע, זה הסמל. כשאתה רואה מולך אנשים מהקהילה שלך, מהעדה שלך, חירפו את נפשם להגיע, להגשים את החלום, ופתאום פה, דווקא במקום הזה אתה רואה ספרי תנ"ך, ספרי קודש זרוקים - זה קשה. קשה לראות מחזה כזה", סיכם. 

תגיות:בית כנסתהסלמהמתיחותרמלהשריפהברהנו טגניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה