חדשות בארץ

מטחי הרקטות נמשכים, צה"ל תוקף ברצועה

הפלסטינים שיגרו מטחי רקטות לעבר באר שבע, יישובי הדרום, הפזורה הבדואית ויישובי העוטף. מוקדם יותר נורו רקטות גם לגוש דן, לשרון ולשפלה. צה"ל תקף מתחם צבאי של מטה המודיעין של חמאס. בעת התקיפה נכחו עשרות פעילי טרור במתחם

תקיפה של חיל האוויר ברפיח, היום (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפה של חיל האוויר ברפיח, היום (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

(עודכן: 21:32)

מטוסי קרב תקפו הערב (חמישי) אתר מרכזי לייצור רקטות של חמאס ומוצב צבאי של הכוח הימי של הארגון, המהווה גם הוא אתר מרכזי לייצור רקטות. שני האתרים הותקפו במרכז רצועת עזה. מוקדם יותר תקף חיל האוויר עמדה לשיגור רקטות ארוכות טווח של חמאס בצפון הרצועה.

זמן קצר קודם לכן, תקפו מטוסי קרב את דירתו המבצעית של סאמר אבו-דקה, ראש מערך הכטב"ם של חמאס. הדירה, ששימשה למטרות צבאיות, הותקפה בעבר במבצע צוק איתן.

מוקדם יותר היום הותקף מתחם צבאי של מטה המודיעין של חמאס. במוצב נמצא חמ"ל התצפיות הראשי של הארגון. דובר צה"ל מסר, כי בעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים של ארגון הטרור.

תקיפת המתחם הצבאי (דובר צה"ל)

בנוסף, הותקפה דירה מבצעית של סגן מפקד גדוד ג'באליה של חמאס בצפון הרצועה, ממנה נוהלו התקיפות האחרונות נגד ישראל. עוד הותקפו שלוש דירות מבצעיות נוספות – של מפקד פלוגה בגדוד סג'עיה בצפון הרצועה, מפקד פלוגה בשאבורה בצפון הרצועה ומפקד פלוגה בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. משלוש הדירות נוהלו התקיפות האחרונות ומחלקן תקיפות עבר.

כוחות צה"ל פעלו לאורך היום לסכל משגרי נ"ט ואת החוליות המפעילות אותם, והצליחו למנוע יותר מחמישה פיגועי ירי נ"ט לעבר ישראל. באחת הפעולות, תקפו לוחמי מגלן משגר נ"ט של חמאס, שמוקם בבניין מגורים רב-קומות בדרום רצועת עזה. בנוסף, הותקף מתחם צבאי, ובו שלושה משגרי נ"ט של חמאס בדרום הרצועה. חוליות נ"ט הותקפו באזורים שונים לאורך ולרוחב הרצועה, בין היתר בעיר עזה, בחאן יונס, בבית חנון, בשג'אעיה ובג'באליה.

סיכול חוליות ומשגרי נ"ט (דובר צה"ל)

בתום הערכת מצב, אישר שר הביטחון בני גנץ לצה"ל לגייס עוד 9,000 אנשי מילואים בצו קריאה חריג בהתאם לצרכים המבצעיים, בנוסף ל-7,000 אנשי מילואים שכבר גויסו. אנשי המילואים נמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע "שומר החומות", ויוצבו בפיקוד הדרום וכן בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות. כמו כן, גויסה סוללה נוספת של כיפת ברזל, שנועדה לעבות את מערך ההגנה האווירית. מצה"ל נמסר, כי הוחלט להטיל עוצר יציאות על כל המערך הלוחם ועל הכשרות הלוחמים.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר הערב כי צה"ל מתכונן לאפשרות לכניסה קרקעית לרצועה: "אנחנו צוברים כוחות על גבול הרצועה, מכינים אותם", אמר לחדשות 12. "הם לומדים את השטח, ונפעיל אותם כשנחליט להפעיל אותם. היוזמה בידינו והזמן בידינו". גורם מדיני אמר, כי אופציית הכניסה הקרקעית נמצאת על השולחן.

הפלסטינים שיגרו הערב מטחי רקטות לעבר אשקלון, באר שבע, יישובי הדרום והפזורה הבדואית, וכן לעבר יישובי העוטף. בצהריים נורה מטח, שכלל שיגורים גם לגוש דן, לשרון ולשפלה. רקטה נחתה גם במועצה האזורית חבל אילות, במרחק של כ-60 ק"מ מאילת. בחמאס טענו כי ביצעו ירי של רקטה ארוכת טווח לעבר שדה התעופה רמון, אולם גורם ישראלי מסר כי השדה לא נפגע. על פי נתוני צה"ל, משעות הבוקר ועד השעה 19:00 זוהו כ-160 שיגורים משטח הרצועה לעבר ישראל, כ-30 מתוכם נפלו בשטח הרצועה. עשרות רקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל.

מד"א עדכן מוקדם יותר, כי החל משעות הבוקר ועד 16:15 טופלו 19 נפגעים כתוצאה מירי הרקטות – 11 נפגעי גוף, מתוכם שניים במצב קל שנפגעו מרסיסים ותשעה שנחבלו בדרכם למרחב מוגן, וכן שמונה נפגעי חרדה.

בצהריים הותר לפרסום, כי כלי טיס בלתי מאויש של חמאס שחדר לשטח ישראל הופל על ידי צה"ל. בדובר צה"ל ציינו, כי "כלי הטיס היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה".

תגיות:חמאסרצועת עזהרקטותצה"לשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה