חדשות בארץ

צה"ל תקף את ביתו של יחיא סינוואר

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי צה"ל ביצע הלילה שלב נוסף בתקיפת פרויקט המנהרות התת-קרקעיות של חמאס. עד כה חוסלו כ-130 טרוריסטים של חמאס, ביניהם בכירים בארגון

תקיפת צה"ל בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפת צה"ל בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

תקיפת ביתו של סינוואר (דובר צה"ל)

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אישר הבוקר (ראשון) כי צה"ל תקף הלילה בחאן יונס את בתיהם של מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, ושל אחיו מוחמד סינוואר האחראי על מערך האספקה וכוח האדם של ארגון הטרור.

עוד הותקפו בתים ולשכות של בכירי חמאס נוספים, ביניהם לשכתו של סמאח סראג', ראש התכנון והפיתוח בלשכה המדינית של הארגון; ביתו של יוסף עבד אל-ואהב, מפקד גדוד זיתון של חמאס בעיר עזה; וביתו של אחמד עבד אל-עאל ברפיח, מוביל בתחום ההברחות ומחזיק בתיק המודיעין הצבאי. אתמול הותקף ביתו של סגנו של סינוואר, ח'ליל אל-חיה.

ב-24 השעות האחרונות הותקפו ברחבי הרצועה כ-90 מטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי. זילברמן מסר, כי עד כה חוסלו כ-130 טרוריסטים של חמאס, ביניהם בכירים בארגון.

חיל האוויר עבר הלילה לשלב השני בתקיפת פרויקט ה"מטרו" של חמאס – רשת המנהרות התת-קרקעיות. בשלב זה התמקדו התקיפות בצפון-מזרח הרצועה ובמרכזה, ואלו כללו כ-30 יעדים שהותקפו על ידי מטוסי קרב באמצעות כ-100 חימושים מדויקים. זילברמן ציין, כי חמאס השקיע בחפירת המנהרות מאות מיליוני דולרים, וכי התקיפה השיטתית שלהן מורידה לטמיון עבודה של שנים על הפרויקט האסטרטגי: "אנחנו רואים יותר ויותר את הפחד של פעילים ובכירים להיכנס למנהרות".

צה"ל המשיך בסוף השבוע במאמצים לפגוע במערך הרקטי של חמאס. לדברי דובר צה"ל, ב-36 השעות האחרונות הצליחו הכוחות לתקוף כ-40 משגרים רב-קניים, שיכולים לשגר בין ארבע לתשע רקטות בבת אחת. בנוסף, הותקפו עשרות אתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה ברחבי הרצועה.

תקיפת משגרי רקטות (דובר צה"ל)

חמאס המשיך הלילה בירי מטחי הרקטות לעבר שטח ישראל. המטח הראשון שוגר מספר דקות לאחר חצות. אזעקות נשמעו בגוש דן, בנתב"ג, בשומרון, בשפלה ובדרום. לוחמי כיפת ברזל יירטו את מרבית הרקטות. במספר מקומות במרכז דווח על נפילת רסיסים, חלקם כתוצאה מהיירוטים של כיפת ברזל, אולם בחסדי שמיים לא היו נפגעים. ממד"א נמסר, כי כעשרה אנשים נחבלו באורח קל בדרכם למרחב המוגן.

מטח נוסף שוגר בסביבות השעה 02:20 לעבר באר שבע ומרכז הנגב. סמוך לשעה 06:00 נשמעו אזעקות בעוטף עזה, ובהמשך גם באזור מערב לכיש. על פי נתוני צה"ל, מאתמול בשעה 19:00 ועד הבוקר בשעה 07:00 זוהו כ-120 שיגורים לעבר ישראל. כ-11 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. עשרות רקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל.

 

נתניהו: "המבצע יימשך ככל שדרוש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אמש הצהרה מיוחדת, בה אמר: "יצאנו למבצע אחרי שהחמאס, ארגון טרור רצחני, תקף אותנו בטילים ביום חגנו, יום ירושלים, בירושלים. תקף אותנו גם בתל אביב, בגוש דן, וכמובן המשיך לתקוף אותנו במטחי טילים בעוטף עזה, ביישובי הדרום שהאזרחים שם חיים בגיהנום. הם הרגו לנו ילדים, הרגו לנו אזרחים. אין מבצע צודק ומוסרי יותר מהמבצע הזה שאנחנו עכשיו מבצעים. אין אף מדינה שהייתה יושבת בחיבוק ידיים מול איום מוות של טילים. לכל מדינה הזכות להגנה עצמית, להגן על ריבונותה ולהגן על אזרחיה".

"אנחנו ממשיכים לפעול במלוא העוצמה, אנחנו מנחיתים על ארגוני הטרור מכות מחץ", הוסיף נתניהו. "מי שהצית את האש – חוטף אש. הכוחות שלנו פועלים בצורה משולבת, בצורה מתוחכמת, בצורה קטלנית, גם באוויר וביבשה, גם בים, וגם בזירות אחרות. אבל בניגוד לחמאס, שמכוון לפגוע באזרחים תוך כדי זה שהוא מסתתר מאחורי אזרחים, אנחנו עושים הכל, אבל הכל, כדי להימנע או לצמצם ככל האפשר את הפגיעה באזרחים ולפגוע ישירות במחבלים. אנחנו פוגעים בחמאס ובתשתיות הטרור בכל רחבי רצועת עזה ובכל המימדים. במבצע מיוחד חסר תקדים אנחנו משמידים את תשתיות המנהרות הכוללת של חמאס – לא רק אלה שנועדו להיות נתיבי חדירה לישראל, אלא גם את אלו שנועדו להיות מקומות מסתור למחבלים".

"אני אומר לראשי הטרור – אתם לא יכולים להתחבא. לא מעל הקרקע ולא מתחת לקרקע. אף אחד אינו חסין. אנחנו מקריסים את מגדלי הטרור. אלה מגדלים שמשמשים כמפקדות ומשרדים לארגוני הטרור. אנחנו משמידים גם את בתיהם של ראשי חמאס שמשמשים אותם כמפקדות. בסיכול ממוקד אנחנו פוגעים בבכירי החמאס והג'יהאד האסלאמי. מח"ט עזה כבר חוסל. כל המטרות האלה, כל הפעולות האלה, כל ההישגים האלה נועדו בסוף להביא לכך שהחמאס ישקול היטב בפעם הבאה שהוא יחשוב לירות עלינו ביום ירושלים ובכל יום אחר. לכן אנחנו עדיין בתוך המבצע, הוא עדיין לא תם. והמבצע הזה יימשך ככל שדרוש כדי שנשיג את המטרה".

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"לשומר החומותהדי זילברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה