חדשות בארץ

מטחים לעבר הדרום: שני הרוגים מפגיעת רקטה באשכול

לאחר מספר שעות של שקט, הפלסטינים חידשו את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה, ובמהלך היום השמיד עמדות שיגור רקטות, תקף בתים נוספים של מפקדים של חמאס וסיכל חוליית נ"ט בחאן יונס

טיל יירוט של כיפת ברזל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טיל יירוט של כיפת ברזל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:25)

שני עובדים זרים נהרגו בצהריים (שלישי) מפגיעה ישירה של רקטה בבית אריזה במועצה האזורית אשכול. שמונה בני אדם נוספים נפצעו, שניים מהם במצב קשה. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו את הפצועים לבית החולים סורוקה. בנפילת רקטה נוספת בקריית גת לא דווח על נפגעים. על פי דיווחים נוספים, רקטה פגעה ברכב בצומת גורל, ואדם נפצע באורח קל.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר: "אנחנו בתוך אירוע קשה עם נפגעים כתוצאה מפגיעה ישירה בבית אריזה באחד מיישובי המועצה. הנפילה הייתה ביישוב ללא מיגון שלא נכלל בתוכנית המיגון המדינית, ואת התוצאה הקשה קיבלנו היום. המציאות טפחה על פנינו בצורה קשה, ואנו שבים, זועקים דורשים מהממשלה לפעול ללא דיחוי למגן את כל יישובי המועצה שנתונה תחת ירי בלתי פוסק".

ירי הרקטות התחדש בסביבות השעה 12:00, לאחר כשש שעות של שקט. אזעקות נשמעו בעיר אופקים וביישובי המועצה האזורית מרחבים. שלוש רקטות ששוגרו מהרצועה יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, ולא דווח על נפגעים או נזק. החל מהשעה 12:30 נשמעו אזעקות רבות ביישובי עוטף עזה, בעקבות מטחים כבדים של רקטות ופצצות מרגמה. חייל צה"ל בן 19 נפצע באורח קל מרסיס בפלג גופו העליון מנפילת פצמ"ר ליד מעבר ארז. הוא פונה בהכרה מלאה על ידי מד"א לטיפול בבית החולים ברזילי באשקלון. שני חיילים נוספים, שסובלים מפגיעות הדף ומצב מוגדר קל, פונו אף הם לטיפול בבית החולים.

החל מהשעה 14:30 שוגרו מטחים לעבר באר שבע, אשקלון ואשדוד. מרבית הרקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, וחלק מהן נפלו בשטחים פתוחים. רקטה פגעה בבניין ריק באשדוד הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, ובאירוע זה לא דווח על נפגעים או נזק. בבאר שבע פונה נפגע חרדה כבן 50 לבית החולים סורוקה בעיר. 

המטחים הבלתי פוסקים לעבר העוטף כללו גם ירי לעבר מעבר כרם שלום, שנפתח הבוקר – לראשונה מאז תחילת סבב הלחימה – לצורך הכנסת תרופות, מוצרי מזון ודלק. בעקבות הירי, הוחלט בצה"ל לעצור את הכנסת משאיות הסיוע לרצועה.

בשעות האחרונות המשיך צה"ל לתקוף יעדי טרור ברצועת עזה. בצהריים תקפו מטוסי קרב עמדה לשיגור רקטות של חמאס בצפון הרצועה ממנה בוצע הירי לבאר שבע. כמו כן, הותקף מתחם שיגור רקטות תת-קרקעי של הארגון במחנה הפליטים אל-מועזי שבמרכז הרצועה. משעות הבוקר הותקפו 11 עמדות שיגור רקטות נוספות, תת-קרקעיות ועל-קרקעיות, ברחבי הרצועה. לפני הצהריים זיהו כוחות צה"ל חוליית נ"ט של חמאס בחאן יונס. החוליה הותקפה וסוכלה. זמן קצר לאחר מכן, סיכל כלי טיס של צה"ל חוליית פעילים של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני במרכז הרצועה בעת שעסקה בהכנות לשיגור רקטות לשטח הארץ.

כמו כן, הותקפו בתיהם של שלושה מפקדים נוספים בחמאס. דובר צה"ל עדכן, כי מדובר בבתיהם של סגן מפקד החטיבה הצפונית בעיר עזה, רפא סלמאן, מפקד פלוגה בגדוד העתודה של חמאס בחאן יונס ומפקד פלוגה נוסף בגדוד העתודה של הארגון בדראג' תופח. הבתים שימשו כחפ"קים וכחמ"לים צבאיים. ב-24 השעות האחרונות הותקפו 12 בתים של מפקדים בכירים בחמאס.

תקיפת בית בעזה (רשתות חברתיות פלסטיניות)

תגיות:חמאסרצועת עזהרקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה