דודו כהן

דעה: בסלקום מנסים לחנך אותנו, הגיע הזמן להבהיר שיש לזה מחיר כלכלי כואב

בשיאה של מתקפה ברברית על הציבור היהודי מבית ומחוץ, היה מי שהחליט בסלקום שזה הזמן לפצוח במחאה של שביתה, בדיוק ביום שבו המגזר הערבי שובת על ה"קיפוח" לכאורה. זו לא הפעם הראשונה שבחברת הסלולר מנסים לקדם תפיסות שנויות במחלוקת, והגיע הזמן שיבינו שלכל יומרה כזו יש גם מחיר כלכלי לא פשוט

  • ז' סיון התשפ"א
אא

אם הטעות שעשתה סלקום היום היתה הטעות הראשונה שלה, ניחא. רבים היו מתייחסים לכך באופן סלחני. אבל הזיכרון הלא-קצר של רובנו זוכר את הכותרות מיולי 2018, אז הודיעה החברה שהיא תומכת באופן אקטיבי במאבק הלהט"בי לחוק הפונדקאות. "קבוצת סלקום מאמינה כי הזכות להורות נתונה לכולם באופן שוויוני, וכי לקהילת הלהט"ב הזכות להקים משפחה בישראל. הנהלת סלקום, בשיתוף ועד העובדים, מצטרפים למאבק הקהילה הגאה ומעניקים סיוע בסך 45,000 שקל לכל עובד אשר יידרש לתהליך פונדקאות בחו"ל, כהשתתפות בעלות ההליך". היה מקומם מאוד לראות לאן הולך הכסף של החברה, שמגיע כידוע מהציבור הרחב – כולל הדתי.

אם הטעות שעשתה סלקום היום היתה מתרחשת ביום אחר, ניחא. אבל עזות הפנים להכריז על שעה של שביתה, בדיוק ביום שבו החברה הערבית שגילתה ברובה את פרצופה האמיתי, שובתת אף היא – היא יריקה בפרצוף ללוחמי צה"ל, לאזרחים היהודיים שנפגעו מהאלימות העזתית מחוץ ומהטרור הערבי-ישראל מבפנים. וסליחה, אבל אני ממש לא קונה את ההתנצלות והסברי "ההתכנסות היום היתה בקריאה לדו-קיום".

אם סלקום היתה ארגון אקטיביסטי ולא מסחרי – ניחא. אבל היי, אתם חברה מסחרית לכל דבר ועניין. תעבירו בבקשה את שיחות הסלולר שלנו, תשמשו ספקית אינטרנט, תמכרו כמה מוצרים משלימים – אבל מהיכן הגיעה היומרה והעזות לחנך את עם ישראל? למה אנחנו לא רואים את אגד יוצאת למאבק בעד מערכת המשפט? כי הם עסוקים בלהסיע אנשים. למה אנחנו לא רואים את סונול יוצאת נגד החיבור של דת ומדינה? כי הם עסוקים בלספק דלק. אבל לעומתם, מישהו בסלקום שכח את תפקידו – והוא מנצל את מעמדו ותפקידו כדי לקדם אג'נדות שנויות במחלוקת, מצד מסוים מאוד של החברה הישראלית.

התרסקות מניית סלקום היוםהתרסקות מניית סלקום היום

אז מנהלי סלקום היקרים – כדאי שתבינו היכן נמצא אותו גורם שמסבך אתכם שוב ושוב, ותמקדו בכך את המאמצים במקום לנסות לשכנע אותנו ש"לא התכוונו". זכותכם להיות חברה אקטיביסטית ולהילחם לטובת דברים שנראים לכם חשובים, אבל גם זכותנו – כל מי שרואה עצמו נפגע מההתנהלות שלכם – לעזוב אתכם לטובת חברות מסחריות שמכבדות אותנו ולא מנפנפות בסדין אדום מול חלקים נרחבים בחברה הישראלית.

מאוד לא התרשמתי מההבהרה המתנצלת. ברגעים אלה אני בהחלט מצטער שאני לא מנוי של סלקום, כי אם הייתי – הדבר הראשון שהייתי עושה הוא להתנייד מחברה מסחרית ששכחה את מקומה, ונותנת לחבורת אקטיביסטים להוביל אותה באף אל ריסוק מניות, ליבוי סכסוכים בחברה הישראלית והפצת אג'נדות שבמקום לאחד את העם – רק תורמות לפיצולו.

תגיות:סלקוםשומר החומותמחאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה