חדשות בארץ

נתניהו: "החזרנו את חמאס והג’יהאד האסלאמי שנים רבות אחורה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום ונפגש עם ראשי הרשויות באזור: "נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל"

נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

(עודכן: 20:24)

(וידיאו: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) הערכת מצב בפיקוד הדרום עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון, וביקר בבסיס חיל האוויר בחצרים. הוא שמע סקירות על הפעולות המבצעיות, וסייר בתא התקיפה של פיקוד הדרום.

במהלך סיורו בדרום נפגש נתניהו עם ראשי רשויות באזור. מלשכתו נמסר, כי הוא עדכן אותם בתמונת המצב ובהיערכות להמשך ואמר להם: "אנחנו מכים בחמאס חזק מאוד בהיקפים ובדרכים שלא הכינו בפעמים הקודמות".

"החמאס והג'יהאד האסלאמי קיבלו מכות שהם לא ציפו להן", אמר נתניהו בתום ביקורו. "אין לי ספק שהחזרנו אותם שנים רבות אחורה. נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שכל האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שגם הם יפיקו את הלקח".

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, עדכן הערב כי במהלך היממה האחרונה תקף צה"ל יותר מ-120 מטרות, 75 מתוכן הותקפו מחצות. הוא ציין, כי ביממה הקרובה ימשיך צה"ל להתמקד בשכונת רימאל, בה הוא פועל באינטנסיביות החל משעות הלילה, יפעל נגד אזורים גאוגרפיים נוספים שטרם טופלו, וכן ימשיך בתקיפת פרויקט ה"מטרו" של חמאס – רשת המנהרות התת-קרקעיות, הנחשבת לנכס אסטרטגי של ארגון הטרור: "אנחנו מתכוננים ללילה עוצמתי", אמר.

חיל האוויר תקף בצהריים שלוש דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס, המשמשות את הארגון לפעילות צבאית ומהן נוהלה לחימה נגד ישראל גם במבצעים קודמים. מדובר צה"ל נמסר, כי מדובר בדירתו המבצעית של וג'די סלאח בעיר עזה, מ"פ מגדוד אל-פרקעין בחמאס; דירתו המבצעית של מחמוד ג'מאל אל-עאדה, מ"פ בגדוד צפון של חמאס; ודירתו המבצעית של מוחמד שואף, מ"פ בגדוד נוחבה של חמאס.

במהלך היום תקף כלי טיס של צה"ל חוליית חמאס בסג'עייה, מיד לאחר שביצעה ירי של פצצות מרגמה לשטח ישראל. עמדת שיגור הפצמ"רים הושמדה. בדובר צה"ל אמרו, כי "העמדה מוקמה בתוך בית ספר, דבר המוכיח פעם נוספת כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית".

הפלסטינים חידשו בצהריים את ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. שני עובדים זרים נהרגו מפגיעה ישירה של רקטה בבית אריזה במועצה האזורית אשכול. שמונה בני אדם נוספים נפצעו, שניים מהם במצב קשה. החל מהשעה 14:30 שוגרו מטחים לעבר אשדוד, אשקלון ובאר שבע. רקטה פגעה בבניין ריק באשדוד הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, ובאירוע זה לא דווח על נפגעים. מאוחר יותר נרשמה פגיעה ישירה של רקטה במועצה האזורית חוף אשקלון, וגם במקרה זה לא היו נפגעים.

על פי נתוני צה"ל, מהשעה 07:00 בבוקר ועד השעה 19:00 זוהו כ-270 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי כיפת ברזל יירטו כ-90% מהשיגורים.

בתוך כך, בשעות אחר הצהריים, במהלך התפרעות אלימה של פלסטינים בכיכר איו"ש בכניסה לרמאללה, נורתה אש לעבר כוחות צה"ל וכן לעבר מפקדת אוגדת יהודה ושומרון. הלוחמים הגיבו בירי חי לעבר מקור הירי. כתוצאה מהירי לעבר הכוחות, נפצעו שני חיילים נפצעו ברגליהם באורח קל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים.

תגיות:חמאסשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה