חדשות בארץ

מטחים לדרום ולשפלה, צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

לוחמי כיפת ברזל יירטו את מרבית הרקטות ששוגרו לעבר יישובי הדרום והשפלה. מספר נפילות אותרו בשטחים פתוחים באשדוד ובבאר שבע, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים. צה"ל ממשיך לתקוף יעדי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה

יירוטים בשמי אשקלון, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)יירוטים בשמי אשקלון, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:56)

הפלסטינים ירו בצהריים (רביעי) מטחים כבדים של רקטות לעבר יישובי הדרום והשפלה. סמוך לשעה 15:00 נשמעו אזעקות, בין היתר בבאר שבע, ברחובות וביבנה, באשדוד ובאשקלון. בחסדי שמיים, לוחמי כיפת ברזל יירטו את מרבית השיגורים.

במטח לבאר שבע נורו 13 רקטות, שמונה מתוכן יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. באשדוד התפוצצה רקטה אחת בשטח פתוח, ורסיסים אותרו בשתי זירות נוספות בעיר. באזור מחלף עד הלום בכביש 4 נפל חלק של מיירט. במשטרה עדכנו, כי בכלל הזירות לא אותרו פגיעות ישירות במבנים. ממד"א נמסר, כי לא דווח על נפגעים.

משעות הבוקר, נורו מספר מטחים ונשמעו אזעקות ביישובי השפלה, באשקלון ובאשדוד, במועצה האזורית חוף אשקלון ובעוטף עזה. במטח שנורה סמוך לשעה 9:40 זוהו שבע נפילות בתוך אחד מיישובי המועצה האזורית אשכול, חלקן סמוך לבתי מגורים. לבתים נגרם נזק קל. בהמשך דווח על נפילת רקטה בחצר של מוסד חינוכי בתחום המועצה, שהיה ריק מאדם. בכלל האירועים לא היו נפגעים. במד"א עדכנו, כי מחצות הלילה ועד השעה 12:30 טופלו שלושה פצועים באורח קל שנחבלו באורח קל בדרכם למרחב מוגן, וכן שלושה נפגעי חרדה.

צה"ל המשיך לאורך שעות היום בתקיפות נגד יעדי טרור ברצועה. זמן קצר לאחר המטחים לדרום ולשפלה, תקף כלי טיס של חיל האוויר שלוש עמדות שיגור רקטות, ביניהן עמדה ממנה שוגרו הרקטות לבאר שבע ועמדת שיגור פצמ"ר של חמאס בחאן יונס ובבית חאנון. מוקדם יותר תקף כלי טיס וסיכל פעיל טרור של חמאס בעת ששיגר רקטות אל עבר ישראל במזרח עזה. עמדת שיגור רקטות של הארגון, שמוקמה בחאן יונס, הותקפה והושמדה.

סיכול מחבל חמאס ששיגר רקטות לעבר ישראל (צילום: דובר צה"ל)

מוקדם יותר, תקפו מטוסי קרב מתחם צבאי השייך למחלקה הטכנולוגית של חמאס, הממוקם באזור ג'באליה. כמו כן הותקף מתחם שיגור רקטי תת-קרקעי של ארגון הטרור, וכן הותקפה תשתית טרור בביתו של ראש מחלקת המודיעין הצבאי של חמאס, אסאמה טבש, בעיר חאן יונס. מוקדם יותר היום, תקפו מטוסי קרב אתר לייצור אמל"ח של הג'יהאד האסלאמי בעיר דיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

תקיפת מתחם צבאי של חמאס (צילום: דובר צה"ל)

במהלך הלילה תקף צה"ל בפעם החמישית את פרויקט ה"מטרו" – רשת המנהרות התת-קרקעיות שחפר חמאס ברצועת עזה, ונחשבת לנכס אסטרטגי עבורו. התקיפה התרכזה במרחב חאן יונס ורפיח שבדרום הרצועה. במשך כ-25 דקות, תקפו 52 מטוסי קרב כ-40 מטרות תת-קרקעיות בתוואי של כ-12 ק"מ, וזאת באמצעות כ-120 חימושים מדויקים.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר הבוקר בתדרוך לכתבים כי לאחר 30 שעות של תקיפות בשכונת רימאל בעזה, הושג "מיצוי מירבי" של המטרות באזור זה. הוא ציין, כי במהלך הלילה התמקדה פעילות צה"ל בחאן יונס ורפיח, מהן מתבצע עיקר הירי לדרום ישראל. המטרות שהותקפו כללו את מערכי הפיקוד והשליטה של חמאס, מטרות תת-קרקעיות, מוצבים צבאיים, מחסני אמל"ח, תשתיות טרור שמוקמו בבתי מפקדים, וכן משגרי רקטות רב-קניים שכוונו לירי לעבר ישראל.

בנוסף הותקפו יעדים נוספים של הג'יהאד האסלאמי, ביניהם: חמ"ל רקטי, דירה מבצעית המשמשת את המערך הרקטי של הארגון וחמ"ל שנעשה בו שימוש לירי רקטי בסבב הלחימה הנוכחי. זילברמן העריך, כי בתקיפות הלילה נהרגו כעשרה פעילי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי.

תגיות:רצועת עזהרקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה