חדשות בארץ

חצי מיליון דולר לקילומטר: זו העיר שבנה חמאס מתחת לרצועת עזה

צה"ל פרסם פרטים נוספים על תשתית המנהרות של חמאס ברצועת עזה ועל היקף הפגיעה בהן במהלך הימים האחרונים. חמאס משקיע עשרות מיליוני דולרים בחודש בחפירת המנהרות, על חשבון צרכיה האזרחיים של האוכלוסייה העזתית

תקיפת צה"ל ברצועה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

צה"ל פרסם הבוקר (חמישי) פרטים נוספים על ה"מטרו" של חמאס – רשת המנהרות התת-קרקעיות של ארגון הטרור – ועל היקף הפגיעה בה במהלך מבצע "שומר החומות".

בעקבות לקחי מבצע "צוק איתן", חמאס מבסס את אסטרטגיית הלחימה שלו על בסיס יכולות המינהור, ומקצה לכך משאבים עצומים. בעשור האחרון נבנתה תשתית מסועפת של מנהרות פנימיות לאורך כל רצועת עזה, ובימים האחרונים פעל צה"ל לפגוע בה.

הפגיעה בתשתית ה'מטרו' של חמאס (צילום: דובר צה''ל)הפגיעה בתשתית ה'מטרו' של חמאס (צילום: דובר צה''ל)

המנהרות משמשות את חמאס למגוון רב של מטרות במסגרת פעילות הטרור שלו, ביניהן: מארבים למול האויב (הגנה), פעולות נגד התקפיות, חדירה לשטח הארץ ופגיעה באזרחים, הפעלת חוליות נ"ט, הנדסה וצליפה, ירי מרגמות, ותחזוקה וסיוע עורפי לזרוע הצבאית בזמן לחימה. בתוך המנהרות קיימות תשתיות של חשמל, שירותים, מקלחות, ואף חדרי מנוחה והתארגנות לפעילי הטרור.

חמאס משקיע עשרות מיליוני דולרים בחודש בחפירת מנהרות התקפיות ופנימיות. השקעה זו, הנמשכת גם בזמני משבר, באה על חשבון צרכים אזרחיים. אפילו בתקופת משבר הקורונה, המשיך הארגון להפנות חלקים ניכרים מתקציבו למימון הפרויקט במקום להשקיע בטיפול באוכלוסייה העזתית. עלותו של קילומטר אחד של מנהרה היא חצי מיליון דולר.

ה"מטרו" של חמאס (דובר צה"ל)

בצה"ל מציינים, כי ארגוני הטרור ברצועה ממקמים את נכסיהם הצבאיים בלב אזורים אזרחיים צפופים. כך, בין היתר, ממוקמות בתוך בתיהם של פעילי הארגונים מטרות צבאיות שונות, לרבות מוקדי פיקוד ושליטה, ייצור אמל"ח, מחסני אמל"ח, תשתיות צבאיות, פירים למנהרות טרור ומרכזים לניהול לחימה. זאת בנוסף למשגרים ובורות שיגור המוצבים בשכונות אזרחיות. 

פעילות הטרור בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה (אילוסטרציה: דובר צה''ל)פעילות הטרור בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה (אילוסטרציה: דובר צה''ל)

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה