חדשות בארץ

"זה היה נס": נהג הטיולית שנפגעה מטיל נ"ט משחזר

מאיר ועקנין, נהג הטיולית שנפגעה מטיל נ"ט, סיפר לכאן ב': "זה היה נס, כמה שניות לפני הפגיעה ירדו ממנה כ-30 חיילים". במטחי הרקטות לעבר הדרום נפגעו מבנים באשקלון ובבאר שבע. תושב אשקלון בן 32 נפגע מרסיס מראשו, ופונה במצב קל עד בינוני לבית החולים ברזילי. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 19:00

יירוטי כיפת ברזל (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)יירוטי כיפת ברזל (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:36)

הפלסטינים ירו אחר הצהריים (חמישי) מטחים כבדים של רקטות לעבר אשקלון ועוטף עזה, אשדוד, באר שבע ויישובי הסביבה. שיגורים רבים יורטו על ידי כיפת ברזל, אולם נרשמה פגיעה בבית באשקלון. לבית החולים ברזילי פונה תושב העיר בן 32, שנפגע מרסיס בראשו. מצבו מוגדר קל עד בינוני. רקטה נוספת, שפגעה במפעל בבאר שבע, גרמה לנזק אולם לא דווח על נפגעים.  

מוקדם יותר, סמוך לשעה 13:10, נשמעו אזעקות בבאר שבע וביישובים נוספים בנגב ובעוטף. לוחמי כיפת ברזל יירטו חלק מהרקטות. בחסדי שמיים, לא דווח על נזק או נפגעים.

בשעות הבוקר ירה חמאס טיל נ"ט מצפון רצועת עזה לעבר טיולית ריקה שחנתה בשטח העוטף. לוחם צה"ל שעמד בסמוך לטיולית נפצע באורח קל מפגיעת רסיס.

טיל הנ"ט פגע בחלקה האחורי של הטיולית. הנהג, מאיר ועקנין, סיפר כי שניות לפני פגיעת הטיל ירדו מהרכב עשרות חיילים: "הבאתי את החיילים מהשטח, הורדתי אותם. זה לקח שניות, הסתובבתי ואז הייתה פגיעה", אמר לליאת רגב בכאן ב'. "כל הרכב הזדעזע, זכוכיות, מלא בלגן. זה היה נס".

"בערך 30 חיילים היו על הטיולית. הם ירדו כמה שניות לפני, התפזרו לכיוון הבסיס", הוסיף ועקנין. הוא ציין, כי החלק הקדמי של הטיולית בו הוא נוהג אינו ממוגן: "תודה לק-ל, אף אחד לא נפגע. אני אברך ברכת הגומל".

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 19:00, וזאת ברקע הלחץ הבינלאומי הגובר על ישראל לחתור לסיום מבצע "שומר החומות". לאורך היום המשיך צה"ל בתקיפת יעדי טרור ברצועת עזה. בצהריים תקפו מטוסי קרב שתי מנהרות התקפיות של חמאס שהיו בשלבי בנייה בעיר עזה ובמרחב בית חאנון, וכן הותקף פיר של מנהרת לחימה במבנה בבית חאנון. לפני הצהריים הותקפו חמש עמדות שיגור רקטות על-קרקעיות ותת-קרקעיות של חמאס ברחבי הרצועה. זמן קצר לפני כן הותקף חמ"ל מבצעי של חמאס, ממנו ניהל ארגון הטרור בין היתר את הלחימה בסבב הנוכחי.

מוקדם יותר היום תקף חיל האוויר מנהרת לחימה של חמאס בבית חאנון, וכן שתי עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות בג'באליה ששימשו בין השאר לירי רקטות לתל אביב בימים האחרונים. כמו כן, הותקפו משגר רקטי שמוקם על גג מבנה במחנה הפליטים שאטי שבצפון הרצועה ומשגר רב-קני בחאן יונס. מתיעוד התקיפה בחאן יונס עולה, כי המשגר היה חמוש ברקטות שהתפוצצו לאחר תקיפתו וגרמו לפיצוצי משנה.

תקיפת חמ"ל חמאס (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"לשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה