חדשות בארץ

בנט: "יש מספר אפשרויות לממשלה, אם רק נסיר את החרמות"

לאחר ימים ארוכים בהם לא התייחס למשבר הפוליטי, שבר יו"ר ימינה נפתלי בנט את שתיקתו: "גם היום, יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה"

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון), לאחר שתיקה ארוכה, למשבר הפוליטי. בפוסט שפרסם בפייסבוק, הוא מתח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל ההתנהלותה של הממשלה, אולם לא דחה על הסף את האפשרות להצטרף לקואליציה בראשותו.

כזכור, לפני כשבוע וחצי דווח כי בנט החליט לסגת מרעיון ממשלת הרוטציה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אם כי הוא נמנע מלהודיע על כך באופן פומבי. "בזמן הלחימה נמנעתי מלהתבטא נגד הממשלה ולחלק עצות באולפנים ועל גבי הפייסבוק בעוד החיילים והשוטרים מסכנים את חייהם בשטח", כתב בתחילת דבריו. "עם תום הלחימה, כשברור שתם ולא נשלם, ושהחזיתות עדיין לא שקטות, לא בעזה, לא בירושלים ולא בתוך ישראל, אני רוצה לחלוק איתכם את האופן שבו אני רואה את הדברים".

"אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תיפקוד ומבוכה לאומית", הצהיר בנט. "לכאורה, אין מה להיות מופתעים. הכתובת הייתה על הקיר. שנה שלמה, במהלך המגפה, הבטנו בעיניים כלות וזעקנו כנגד ממשלה שפשוט לא תפקדה".

בהמשך הדברים תקף יו"ר ימינה בחריפות את ראש הממשלה והשרים: "ההרתעה של המדינה – מול חבורת הטרוריסטים בעזה ומול כנופיות חמושות בתוך ישראל – נמצאת בנקודה הנמוכה ביותר בתולדותיה. בממשלה יושבים שרים שעסוקים יומם ולילה בפוליטיקה, ובורחים ברגעים קשים. זו ממשלה שעסוקה יומם ולילה בטפיחות עצמיות על השכם, וזריקת הכישלונות על האנשים שהם עצמם מינו לתפקידים. ההיגיון שמנחה אותה הוא דחיית הטיפול בבעיה, כל בעיה, עד לרגע שבו היא מתפוצצת לנו בפנים".

"זה לא מקרי שאויבינו מרימים ראש דווקא עכשיו. הפיצול הפנימי וההרס העצמי שלנו מחלישים אותנו. כשהאויב מזהה חולשה, הוא תוקף. אנחנו אחרי שנתיים וחצי של בחירות אינסופיות, ללא שום תכלית. גם ברגע זה, אין תקציב למדינת ישראל. הפולטיקאים משחקים בונקר, חיים מסקר לסקר ומסרבים להבין שזו עת חירום".

"אבל זה לא רק הפוליטיקאים", הוסיף בנט. "גם חלקים בציבור התמכרו לגישה המחנאית, של אנחנו והם. אני לא מתייאש מלהזכיר לכולנו מי האויב האמיתי. האויב הוא לא ביבי, הוא לא השמאל. האויב הוא חמאס שחותר להשמידנו. זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת".

עשרה ימים לפני פקיעת המנדט של לפיד, הדגיש בנט כי מול האתגרים העומדים על הפרק "יש שתי ברירות – התגייסות או העמקת המשבר. מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף – משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי. זה הזמן של כל אחד ואחת מאיתנו להתאמץ, להתגייס".

"גם היום, יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה. הפוליטיקאים לא יתעשתו עד שהאזרחים יכריחו אותם להתעשת. עכשיו הזמן לבנות ולתקן, לא להעמיק את הקרע", חתם בנט את דבריו.

תגיות:נפתלי בנטימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה