חדשות בארץ

ערבים ביצעו לינץ’ ביהודי – והואשמו בתקיפה ללא מניע גזעני

תיעוד חדש חושף לינץ' שבוצע לפני שבועיים ביפו ביהודי תושב העיר. ארבעה מהפורעים הערבים שהיו מעורבים בתקיפה האכזרית נעצרו והוגשו נגדם כתבי אישום, אבל אלו אינם מייחסים להם מניע גזעני. הפרקליטות: "הקורבן לא לבש סממנים יהודיים כלשהם"

ההתפרעויות ביפו לפני כשבועיים (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)ההתפרעויות ביפו לפני כשבועיים (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

תיעוד חדש שפורסם הערב (ראשון) חושף לינץ' אכזרי שביצעו פורעים ערבים ביפו לפני כשבועיים ביהודי תושב העיר. המשטרה עצרה ארבעה חשודים במעורבות בלינץ', והפרקליטות הגישה נגדם כתבי אישום, אולם מבלי לייחס להם מניע גזעני בתקיפה.

התקרית החמורה אירעה ברחוב יפת ביפו. היהודי הגיע לרחוב עם טלפון נייד בידו, במטרה לתעד את ההתפרעויות בעיר, והותקף על ידי כעשרה צעירים ערבים. הם הכו אותו באגרופיהם, בעטו בו ברגליהם, וחבטו בו בכיסא פלסטיק שנשבר מעוצמת המכות. הם גם חטפו אלת בייסבול שנשא לצורך הגנה עצמית, והכו אותו באמצעותה. לאחר דקות ארוכות, הגיעו שוטרים אל הזירה וחילצו אותו.

כאמור, ארבעה ממשתפי הלינץ' נעצרו. לאחר חקירתם במשטרה, הוחלט בפרקליטות מחוז תל אביב להגיש נגדם כתב אישום. אולם כתב האישום אינו מייחס להם מניע גזעני, אלא כולל רק עבירות של תקיפה שגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות וגניבה.

בתגובה לדיווחים השונים על הלינץ' ועל כתב האישום, נמסרה מהפרקליטות התגובה הבאה: "הרינו להבהיר כי מחומר הראיות עלה, כי הקורבן לא לבש סממנים יהודיים כלשהם, הוא פנה לתוקפים באנגלית ולא בעברית, ואלה ככל הנראה כעסו על שצילם אותם ותקפו אותו בשל כך. משכך הוחלט, לאחר בחינת חומר הראיות, כי אין די ראיות להוכיח מעבר לכל ספק סביר כי המעשים בוצעו על רקע גזעני. אין בכך, כמובן, כדי להפחית מחומרת העבירות או האישומים".

עוד הוסיפו בפרקליטות, כי "כדי לייחס מניע גזעני, יש להוכיח מעבר לספק סביר שהמניע העיקרי והדומיננטי לביצוע העבירה היה מניע של גזענות. אין די בכך שהמניע הגזעני היווה נסיבה נלווית למעשים, אלא עליו צריך להיות המניע הדומיננטי. מדיניות הפרקליטות היא שככלל, בהינתן ראיות המצדיקות זאת, יש לייחס נסיבה מחמירה של מניע גזעני לנאשמים. בחודש האחרון הוגשו כתבי אישום נגד 21 נאשמים (14 ערבים ושבעה יהודים) בעבירות ממניע גזעני, וזאת על בסיס הראיות שנאספו בכל מקרה, בהתאם לנסיבותיו, ואשר איפשרו ייחוס מניע זה".

קורבן הלינץ' מתח ביקורת חריפה על החלטת הפרקליטות. "עפתי אחורה על קיר פח, גררו אותי לכביש והתחילו עם בעיטות ומכות וכיסא", אמר לכאן חדשות. "מה זה סממנים יהודיים? כולם פנו אלי בעברית. אין סיכוי שחשבו שאני תייר. היה לי ברור שהפרקליטות זו החולייה החלשה פה".

תגיות:לינץ'ערביםיפו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה