חדשות יהדות

תושבי לוד חושפים: "כך הסתרנו את ספרי התורה מהפורעים הערבים"

בכל לילה עולים מיכאל אביחי ושכנים נוספים מהבניין שבו הם מתגוררים בלוד אל הקומה השלישית, קומת הגג, ממנה הם משקיפים על הנעשה בעיר בעזרת משקפת, כדי להגן על משפחותיהם וביתם. וכיצד הצליחו להציל את ספרי התורה מבתי הכנסת שחוללו?

אא

בכל לילה עולים מיכאל אביחי ושכנים נוספים מהבניין שבו הם מתגוררים בלוד אל הקומה השלישית, קומת הגג, ממנה הם משקיפים על הנעשה בעיר בעזרת משקפת.

בראיון ל'כאן 11' הם מסבירים על העבודה המאומצת שלהם בלילות, שנועדה להגן על הבית שלהם - כי המשטרה, מסתבר, לא מצליחה לעשות את זה בשבילם. 

התושבים, ככל הנראה מהגרעין התורני בעיר, משתמשים בכל האמצעים שעומדים לרשותם כדי לוודא שאיש מהם לא ייפגע. "אביחי, יש לנו תצפית על שלושה כרגע שהולכים מאחורי בית הקברות. אז כמה שאתה יכול לעלות לשם יותר מהר", אומר אחד מהם תוך שהוא מפעיל רחפן שיספק לו תמונה כללית על האזור. 

"המטרה שלנו היא לשמור על גבולות השכונה, בטווח הרחובות כצנלסון, גולמוב, מרדכי אליהו ופלומניק", אומר מיכאל, המנהיג, שתוך כדי גם צופה על מסגד אל-עומרי בעיר, באמצעות המשקפת שלו. 

מיכאל ליכטנשטיין, קצין לוגיסטיקה לשעבר, מתבדח ואומר: "אני לא רגיל לעמדות של החיילים הזוטרים האלה, כאן בקומה שלוש".

כל הדיירים בבניין חיים בתחושה ברורה שהמשטרה עזבה אותם לנפשם, להתמודד לבד מול ההמון הזועם שכל אירוע הכי קטן, יכול להתסיס אותו מחדש. 

"זה חדר הלגו של הילדים", מסביר מיכאל למצלמה ולוקח אותה אחריו למחסן עמוס בחלקי לגו וכלי עבודה, שבו מוצבים גם שני ספרי תורה מפוארים, מכוסים בטלית. "פיזרנו את ספרי התורה בין תושבי השכונה, ואני חושב שהספרים האלה ככה במחסן ליד הלגו של הילדים, במקום בבית כנסת בארון קודש, במקום שלהם - מבטא את הפחד של התושבים. הפילו את הגדר לפני שהוצאנו את הספרים".

מיכאל לוקח את המצלמה אל חדר הלגו של הילדים במחסן, שם הוסתרו ספרי התורה מיכאל לוקח את המצלמה אל חדר הלגו של הילדים במחסן, שם הוסתרו ספרי התורה

(קרדיט תמונות: צילומי מסך מתוך הסרטון של 'כאן 11')

תגיות:תורהלודספריםערביםפורעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה