ונשמרתם

הסתיים בנס: עשרות כדורי ג’לי מתנפחים נשלפו מקיבתו של הפעוט

פעוט כבן שנתיים וחצי, שבלע עשרות כדורי ג'לי מתנפחים של משחק ילדים, הובהל לחדר הניתוח בבית החולים שניידר. בחסדי שמיים, הניתוח הוכתר בהצלחה ולא נרשמו סיבוכים

  • י"ד סיון התשפ"א
כדורי הג’לי בקיבת הפעוט (קרדיט: דוברות שניידר)כדורי הג’לי בקיבת הפעוט (קרדיט: דוברות שניידר)
אא

רופאי בית החולים שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה שלפו עשרות כדורי ג'לי של משחק מקיבתו של פעוט כבן שנתיים וחצי. בחסדי שמיים, ניתוח החירום הוכתר בהצלחה וללא סיבוכים.

הפעוט הובהל לבית החולים, לאחר שהוריו גילו כי בלע את הכדורים. בצילום האולטראסאונד שנערך לו זוהתה כמות גדולה של כדורים בקיבה, כשחלקם כבר התקדמו לעבר מעי הדק.

לאחר התייעצות רפואית, הועבר הפעוט בדחיפות לחדר הניתוח לצורך ביצוע פעולת גסטרוסקופיה. הרופאים גילו כי הוא בלע כדורי ג'לי קטנים למשחק בקוטר של 4-3 מ"מ. לכדורים אלו פוטנציאל נזק רב מאוד כאשר הם נבלעים על ידי פעוטות, מתנפחים בתוך הגוף וגורמים לחסימת תריסריון המהווה סכנת חיים ממשית.

הפעולה הרפואית הדחופה בוצעה על ידי ד"ר אורית ויסבורד-צינמן, יחד עם הרופא המרדים ד"ר אורן ארליכמן. לאחר ביצוע הפרוצדורה, הועבר הפעוט להתאוששות ואשפוז במחלקה הכירורגית של בית החולים.

בבית החולים שניידר מציינים, כי מדובר במקרה השלישי בשנתיים האחרונות בו מובהלים אליו ילדים לאחר בליעת כדורי ג'לי: "לשמחת הצוות הרפואי, גם הפעם הסתיים המקרה ללא סיבוכים".

ד"ר ויסבורד-צינמן, רופאה בכירה במכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד בשניידר, אמרה: "אנו עדים לריבוי מקרים בהם פעוטות בולעים את כדורי הג'לי הללו, וחוזרים ומתריעים בפני ההורים לגלות עירנות ולהרחיק חפצים קטנים מהישג ידם של ילדים קטנים, משום שבליעתם עלולה לגרום לנזק משמעותי".

צילום האולטראסאונד של כדורי הג'לי בקיבת הפעוט (קרדיט: דוברות שניידר)צילום האולטראסאונד של כדורי הג'לי בקיבת הפעוט (קרדיט: דוברות שניידר)

תגיות:פעוטותונשמרתםהמרכז הרפואי שניידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה