חדשות בארץ

ביום ראשון הקרוב: נתניהו ייפגש עם המועמדים לנשיאות המדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש ביום ראשון הקרוב עם מרים פרץ ויצחק הרצוג, המועמדים לתפקיד נשיאות המדינה

  • ט"ו סיון התשפ"א
נתניהו (צילום: יונתו סינדל / פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתו סינדל / פלאש 90)
אא

הבחירות לנשיאות המדינה יתקיימו ביום רביעי הקרוב על ידי 120 חברי הכנסת. היום, שבוע לבחירות, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייפגש עם המועמדים לתפקיד נשיאות המדינה, מרים פרץ ויצחק הרצוג, כבר ביום ראשון הקרוב, אך לא יביע תמיכה באף אחד מהמועמדים.

לפני הפגישות הללו הופעל לחץ כבד מצד ראשי הרשויות בליכוד, שניסו לשכנע את ראש הממשלה נתניהו להביע תמיכה באופן רשמי בבחירתה של מרים פרץ לתפקיד נשיאת המדינה.

נכון לעכשיו, הוחלט בסיעת הליכוד לאפשר חופש הצבעה, ולאפשר לכל אחד מהח"כים להצביע למועמד הנשיאות אותו הוא רואה לנכון.

כזכור, בימים האחרונים הגישו פרץ והרצוג את מועמדותם לבחירות לנשיאות המדינה. השניים קיבלו לשכות בכנסת בימים האחרונים, והם פועלים על מנת לקבל 61 קולות מתוך 120 קולותיהם של חברי הכנסת. את נשיא המדינה בוחרים חברי הכנסת, כאשר במליאה מוצבת קלפי מיוחדת, וחברי הכנסת מכניסים אל הקלפי בהצבעה חשאית את בחירתם.

כזכור, ביום רביעי בשבוע הבא, כ"ב בסיוון, 2 ביוני, יתקיימו הבחירות ה-17 לנשיאות ישראל, במהלכן יבחרו חברי הכנסת את הנשיא ה-11 של המדינה. הבחירות מתקיימות בדו קרב בין מרים פרץ ליצחק הרצוג.

מרים פרץ (67) היא אשת חינוך, מרצה וכלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת 2018. היא שכלה את שניה בניה אוריאל ואלירז הי"ד בעת שירותם הצבאי כקצינים. אוריאל נהרג ב-1998 בגיל 22 במארב בדרום לבנון ואלירז נהרג בשנת 2010 בהיתקלות עם חוליית מחבלים ברצועת עזה בגיל 32.

יצחק הרצוג (61) הוא בנו של נשיא המדינה השישי חיים הרצוג ז"ל ונכדו של הרב הראשי לישראל, הרב אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, שימש בתפקיד מזכיר הממשלה של אהוד ברק בין 2001-1999. הוא כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בין השנים 2018-2003, ועמד בראש המפלגה בין 2013 ו-2017. בשנת 2018 הוא מונה ליו"ר הסוכנות היהודית. בעקבות הגשת מועמדותו לנשיאות, הוא הודיע ליו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית על יציאה לחופשה ללא תשלום עד לאחר הבחירות.

תגיות:בחירותנשיאותביבי נתניהומרים פרץיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה